واگذاری زمین با تسهیلات ویژه به متقاضیان ساخت نیروگاه برق در شهرک‌های صنعتی

  1. خانه
  2. اخبار
  3. صنعت، معدن و تجارت
  4. واگذاری زمین با تسهیلات ویژه به متقاضیان ساخت نیروگاه برق در شهرک‌های صنعتی

معان وزیر صنعت، معدن و تجارت از واگذاری زمین به واحدهای صنعتی متقاضی راه‌اندازی نیروگاه برق مقیاس کوچک خبر داد و گفت: این سازمان آمادگی دارد به متقاضیانی که قصد احداث CHP در شهرک‌های صنعتی دارند، زمین با مشوق و تسهیلات ویژه واگذار کند.

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران به نقل از شاتا، علی رسولیان با بیان این مطلب در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان فیروزکوه افزود: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری بر مانع‌زدایی از مسیر تولید در کشور و ایجاد اشتغال پایدار، باید با برنامه‌ریزی مناسب در تسهیل و تسریع این مهم بکوشیم.

وی با اشاره به معافیت مالیاتی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در شهرک‌های صنعتی اظهار کرد: به سرمایه‌گذارانی که پس از دریافت زمین بتوانند زودتر از موعد مقرر، واحد تولیدی خود را به بهره‌برداری برسانند، ۳۰ درصد معافیت مالیاتی با فرصت ۶ ماهه برای بازپرداخت وام تعلق خواهد گرفت.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران همچنین با اشاره به ارائه تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان ادامه داد: در مناطقی که مشکل واگذاری زمین به شرکت‌های دانش‌بنیان وجود دارد، مزایده برگزار نخواهد شد.

رسولیان با تاکید بر حمایت از صنایع کوچک به‌ویژه کارگاه‌های تولیدی گفت: باید با برنامه‌ریزی مناسب و تمهیدات لازم، شرکت‌های دانش‌بنیان و افرادی را ‌که توان مالی مناسبی ندارند، به سمت حضور در واحدهای کارگاهی کوچک تشویق و ترغیب کنیم.

وی خاطرنشان کرد: به طرح‌های صنعتی در حال ساخت و ساز با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد کمک می‌شود تا هرچه زودتر تولید خود را آغاز کنند.

رسولیان با اشاره به قطعی‌های اخیر برق در ‌کشور افزود: در این ارتباط مکاتبات متعددی با وزارت نیرو انجام شده است تا با برنامه‌ریزی مناسب از بروز خسارت‌های احتمالی به واحدهای تولیدی جلوگیری شود.

وی همچنین از طراحی سامانه هوشمند برای متقاضیان ساخت واحدهای تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی خبر داد و اضافه کرد: در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران مصممیم با ایجاد و طراحی سامانه‌های هوشمند، روند بروکراسی اداری را کاهش دهیم.

فهرست