آمادگی ایجاد شهرک‌های صنعتی تخصصی با چینی‌ها

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. آمادگی ایجاد شهرک‌های صنعتی تخصصی با چینی‌ها

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران دیروز هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع کوچک و متوسط چین با حضور معاون وزیر صمت و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، معاون وزیر صنعت و فناوری چین و مقامات سایر کشورها از جمله آلمان، ویتنام و قطر گشایش یافت. در این نمایشگاه پاویون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نیز برپا شده است. برای این دوره از نمایشگاه مذکور، شرکت شهرک‌های صنعتی فارس به عنوان استان معین تعیین شده و شرکت شهرک‌های صنعتی سایر استان‌های کشور به‌ منظور حضور SME ها در این نمایشگاه هستند.

گفتنی است هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع کوچک و متوسط چین (CISMEF) از ششم تا نهم تیرماه سال‌جاری در گوانجو – چین برگزار می‌شود. این نمایشگاه به‌ عنوان بزرگترین رویداد جهانی در حوزه صنایع کوچک و متوسط شناخته می‌شود.

علی رسولیان – مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران – در افتتاحیه این نمایشگاه، بر شتاب بخشی به تحول دیجیتال برای ارتقای توانمندی SME ها و توسعه فناوری بنگاه‌ها برای ورود به دوره نوین صنعتی تاکید کرد.

اما پیش از برگزاری افتتاحیه نیز رسولیان در نشست هیئت اعزامی ایران در دیدار با معاون وزیر صنعت و فناوری اطلاعات چین که در حاشیه هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع کوچک و متوسط چین در گوانگجو برگزار شد، بر تقویت و گسترش همکاری‌های صنعتی بین ایران و چین تاکید کرد و با اشاره به اهمیت توسعه دانش و فناوری در صنایع کوچک و متوسط و پیشرفت کشور چین در این بخش، بر لزوم استفاده از تجربیات کشور چین برای توسعه واحدهای صنعتی کوچک و متوسط ایران و ارتباط بین واحدهای تولیدی دو کشور برای تکمیل زنجیره های ارزش و رفع نیازهای فناورانه واحدهای تولیدی کشور توسط شرکت‌های چینی تاکید کرد و گفت: در چند سال اخیر شرکت‌های ایرانی نیز پیشرفت‌های مناسبی داشته‌اند که این ارتباطات و تعاملات می‌تواند با سازوکار مناسبی تقویت و گسترش یابد.

 

فهرست