آیین تکریم ریاست خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران برگزار شد

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار خانه
  4. آیین تکریم ریاست خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران برگزار شد

به گزارش  روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران ، این مراسم عصر دیروز در محل این تشکل با حضورجناب آقای محمدرضا مرتضوی دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران، جناب آقای آرمان خالقی عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران، اعضای هیات امنا و هیات مدیره  خانه صنعت معدن و تجارت جوانان ایران واعضای هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان استان تهران برگزارشد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت تهران گفت: پیشکستوتان بخش خصوصی همانند یک ارتش قوی و مستحکم در مواقع ضرورری به پشتوانه جوانانی که در عرصه مدیریت اقتصادی گام برداشته اند می‌ایستند و از تجربیات خود به جوانان متنتقل می‌کنند اما هیچگاه برای سکان داری مجدد، وارد عرصه میدان اقتصادی نشوند.

محمدرضا مرتضوی رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت تهران در تودیع و معارفه رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران با اشاره به اینکه جوانان باید پشتکار خود را در مدیریت به رخ مدیران از کار افتاده بکشند، گفت: در ابتدای راه اندازی این خانه، بنده از جمله مخالفین تاسیس این انجمن جوان بودم، اما با خلاقیت، توانایی و پشتکاری که جوانان این خانه طی 15سال گذشته از خود نشان دادند، امروز معتقدم که مراحل پیشرفت دور از دسترس این جوانان نیست.

وی ادامه داد: این پیشرفت، نشان از جایگاهی دارد که اعضای سابق خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران، امروز برای خود محیا کرده و دارای جایگاه ویژه‌ای در بین فعالان بخش خصوصی هستند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت تهران، درباره مشکلات بر سر راه جوانان نیز افزود: احتمال اینکه پس از انتصاب رئیس جدید، عده‌ای در خصوص کند کردن یا مانع تراشیدن در مسیر این گروه جوان اقداماتی را انجام دهند وجود دارد اما باید تاکید کرد که با برنامه ریزی مدون و دقیق، هیچ سنگی نمی تواند مانع کند شدن هر مسیر پیشرفتی شود.

مرتضوی، پیشکستوتان عرصه بخش خصوصی را همانند ارتش یک کشور برای جوانان تلقی کرد و گفت: پیشکستوتان این عرصه باید همانند یک ارتش قوی و مستحکم در مواقع ضرورری به پشتوانه جوانانی که در عرصه مدیریت اقتصادی گام برداشته‌اند به ایستتند و تجربیات خود را به جوانان متنتقل کنند، اما هیچگاه برای سکان داری مجدد، وارد عرصه میدان اقتصادی نشوند.

وی افزود: جوانان و نحوه مدیریت آنها نویدبخش آینده روشنی در اقتصاد است ولذا با حمایت قدیمی‌های بخش خصوصی حتی 60درصد از صندلی های خانه صنعت، معدن و تجارت تهران باید در اختیار این قشر قرار بگیرد تا بنیه مدیریتی آنها تقویت شود.

این عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران تاکید کرد: از سوی دیگر باید به این نکته نیز اذعان داشت که در کارهای NGO، همیشه در میدان رقابت برنده و بازنده وجود دارد اما بازنده نباید کنار بکشد بلکه با تجزیه و تحلیل شکست، یک گام رو به جلو در راستای پیروزی‌های بعدی باید بردارد.

وی خاطرنشان کرد: تمامی جوانان ایران می توانند آینده ساز اقتصادی باشند بنابراین باید رویکرد آتی خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران را ارزیابی کرد که می خواهد صدای کدام بخش از جوانان ایران باشد.

خون تازه در رگ‌های مدیریتی احساس شد، کنار رفتم

سیدعلی صدری رئیس سابق خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران نیز در این مراسم گفت: با وجود تمامی مخالفت‌های موجود مبنی بر عدم واگذاری این پست 15ساله، نیاز به ورود تفکر مدیریتی جوان که بتواند باردیگر خون در رگ های خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران را تسریع ببخشد، احساس شد و در شرایطی که جوانان این انجمن، فضای مدیریتی را تجربه کرده بودند، تصمیم بر تغییر مدیریت بهترین عملکرد در شرایط فعلی بود.

وی ادامه داد: تجربه اندوخته شده در خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران حاکی از آن است جوانان بسیاری که سابقه حضور در این انجمن را داشته اند ، امروز متصدی پست‌های مناسبی شده اند و ارتباط آنها به هیچ وجه با انجمن قطع نشده و کماکان با خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران و هیات امنای آ، ارتباط مستحکمی را دارند.

باید اجازه ورود مدیران جوانان،‌ از سوی مدیران پیر داده شود

آرمان خالقی قائم مقام خانه صنعت، معدن و تجارت تهران نیز درباره اینکه مدیریت اقتصادی کشور پا به سن گذاشته است تاکید کرد: اجازه ورود نیروهای تازه نفس و جوان به عرصه مدیریت اقتصغادی معمولان از سوی مدیران پیر و فرسوده داده نمی شود اما جوانان با پیشرفت خود باید اهداف واقعی را دنبال کنند و از حاشیه های این چنینی دلسرد نشوند.

وی افزود: خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان تهران با خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران فاصله ای از هم دارند اما از یکدیگر دور نیستند و تنها باید بازتعریفی مناسب و متقابلی از شرایط یکدیگر داشته باشند تا ارتباطات دوطرفه بین آنها تقویت شود.

پتانسیل بالا و ارائه طرح های ملی جزو کارنامه مدیران جوان است

همچنین دادرس دیگر عضو هیات امنای خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران گفت: در ابتدای تشکیل تشکل خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران، اغلب تشکل های موجود در کشور وضعیت جدید و نوپایی را تجربه می کردند اما جسارت و نحوه مدیریت بر آن، توانست پیکان هدف روبه جلوی خود را به خوبی حفظ کند

ور ادامه داد: این انجمن در دوران جدید خود باید از بزرگان و پیشکسوتان و همچنین کارشناسان این عرصه بدرستی بهره های لازم را ببرد

وی تاکید کرد: ارائه طرح های ملی در کارنامه خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران وجود دارد که این امر نشانگر پتانسیل بالای جوانان نو اندیش و مدیران آینده این حوزه بوده بنابراین با اتخاذ استراتژی صحیح گام های آینده اقتصادی آز آن جوانان است.

جانشین پروری باید در اقتصاد رونق بگیرد

رضا امیدوار تجریشی رئیس جدید خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران نیز در این جلسه گفت: زمانی که یک رئیس، به عنوان بزرگتر مجموعه‌ای اجازه ورود نیروهای خود را به کمیسیون های مختلف تصمیم‌گیری، نظارتی و مشورتی را می‌دهد و همچنین به صورت مداوم همین نیروهای جوان را تشویق به فعالیت‌های بیشتر می‌کند ، این امر حاکی از اهمیت حضور جوانان در عرصه های مدیریتی نزد آن مدیر است.

وی ادامه داد: جوانان تحصیلکرده امروز گرفتار حلقه مفقود جانشین پروری از سوی طبقات مختلف مدیریتی هستند و فضای اعتماد به جوانان بسیار کمرنگ است.

وی افزود: متاسفانه مدیریت‌ها امروز بر اثر بازنشستگی یا عدم رای لازم در مجمعی با تغییر روبه رو می شوند اما لازم است که رشد فضای اقتصادی با حضور جوانان سخت کوش نسبت به گذشته در جوامع مدیریتی بیشتر شود؛ باید در اقدامات آینده خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران، به سمت چگونگی اعتماد به جوانان در عرصه های مدیریتی گام های روبه جلویی را برداشت.

وی همچنین در پایان تاکید کرد: خوشبختانه حمایت از پیشکسوتان این انجمن در بسیاری از مواقع می ‌تواند راهگشای مشکلات باشد و در فراز و نشیب های اقتصادیی همراه جوانان خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران باشد.

لازم به ذکر است که سیدعلی صدری پس از دوران 15ساله موفق در ریاست خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران، جای خود را به رضا امیدوار تجریشی داد، ضمن آنکه شهرام شریعتی نیز به عنوان دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران انتخاب شد.

 

 

فهرست