افزایش قیمت طلا در معاملات آسیایی

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. افزایش قیمت طلا در معاملات آسیایی
طلا در معاملات روز دوشنبه تحت تاثیر عقب نشینی بازارهای سهام آسیایی و کاهش ارزش دلار در آستانه نشست بانک مرکزی آمریکا، اندکی افزایش یافت.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۱ درصد رشد کرد و به ۱۲۶۷.۴۹ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز جمعه یک درصد ریزش کرد که بزرگ‌ترین کاهش قیمت یک روز از ۱۸ ماه مه بود.

در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در اوت ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۲۶۹.۵۰ دلار رسید.

قیمت طلا روز جمعه پس از این که نتایج انتخابات انگلیس نشان داد حزب حاکم نتوانسته است اکثریت کرسی‌های پارلمان را کسب کند و به کاهش شدید ارزش پوند و صعود ارزش دلار منجر شد، برای سومین روز متوالی کاهش یافت و برای کل هفته ۰.۷ درصد کاهش ثبت کرد.

بر اساس گزارش رویترز، نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا صبح سه شنبه آغاز شده و بعد از ظهر چهارشنبه به کار خود پایان خواهد داد. سرمایه‌ گذاران و معامله‌ گران منتظر اشارات جدیدی درباره روند تحکیم سیاست پولی این بانک مرکزی در ماه‌های آینده و سال‌های آینده هستند. انتظار می‌رود در این نشست، افزایش نرخ‌های بهره تصویب شود اما توجه بازار به این موضوع متمرکز شده که آیا بانک مرکزی آمریکا به دنبال سه دور یا چهار دور افزایش نرخ‌های بهره در سال جاری است.

نرخ‌های بهره بالاتر از ارزش دلار و بازده اوراق قرضه پشتیبانی می‌کند و با افزایش هزینه نگهداری طلا که سوددهی ندارد، قیمت این فلز را تحت فشار قرار می‌دهد.

در بازارهای مالی، بازارهای سهام آسیایی در ابتدای معاملات روز دوشنبه تحت تاثیر اُفت ارزش سهام فناوری آمریکا به سطح پایین‌تری کاهش پیدا کردند.

شاخص دلار در برابر سبدی از شش ارز بزرگ ۰.۱ درصد اُفت کرد و به ۹۷.۱۷۶ واحد رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ثابت بود و در ۱۷.۱۶ دلار ایستاد، در حالی که هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۹۳۶.۴۵ دلار رسید. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری ۰.۷ درصد کاهش یافت و به ۸۸۴.۴۹ دلار معامله شد.

فهرست