امکان استقرار پایانه های گمرکی در شهرک های صنعتی مستعد

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. امکان استقرار پایانه های گمرکی در شهرک های صنعتی مستعد
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران از امکان استقرار پایانه های گمرکی در شهرک های صنعتی مستعد خبر داد و گفت: تفاهم نامه ای در این زمینه بین سازمان صنایع‌کوچک و شهرک های صنعتی ایران با گمرک کشور به امضاء خواهد رسید.

به گزارش ایرنا از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «علی یزدانی» در نشستی با جمعی از صنعتگران فعال در مرکز فناوری و کسب و کار شهرک صنعتی «کاسپین یک» شهرستان آبیک قزوین افزود: با تلاش های دولت تدبیر و امید، کشور در ریل توسعه قرار دارد و شاهد رونق تولید و صنعت هستیم.
وی با اشاره به تلاش های دولت برای حل مشکلات و موانع تولید، گفت:اگر خواهان پیاده سازی سیاست های اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال پایدار در کشور هستیم باید مشکلات بخش تولید بویژه در حوزه مالیات، بیمه و تسهیلات را رفع کنیم که البته در دستور کار دولت است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به نرخ بالای سود تسهیلات بانکی، تاکید کرد: باید تلاش کنیم نرخ سود تسهیلات متناسب با کاهش نرخ تورم کم شود تا صنعتگران با دغدغه کمتری به تولید بپردازند.
وی ادامه داد: در دولت و مجلس طرح ها و لایحه هایی در دستور کار است تا مشکلات بخش تولید در رابطه با مسائل مالیاتی حل شود.
یزدانی بیان داشت: براساس قانون، خوداظهاری صنعتگران ملاک تعیین مقدار مالیات است و باید متصدیان مالیاتی ارقام اعلام شده را بپذیرند؛ مگر آنکه بتوانند خلاف آنرا به اثبات برسانند.
وی در ادامه از تداوم بازدید از شهرک ها و نواحی صنعتی خبر داد و گفت :در هشت ماه گذشته با هدف حل مسایل و مشکلات صنعتگران از ٣٨٠ شهرک و ناحیه صنعتی بازدید به عمل آمد.
این مقام مسوول همچنین با ابراز خرسندی از وجود پویایی و تحرک در ساخت و ساز در شهرک های صنعتی کاسپین یک و ٢، گفت: استقبال سرمایه گذاران برای فعالیت در این ٢شهرک بالا و قابل توجه است و با توجه به درخواست متقاضیان سرمایه گذاری در استان قزوین، ٣٠٠ هکتار زمین به زودی به شهرک صنعتی کاسپین یک اختصاص داده می شود.
در این نشست همچنین جمعی از صنعتگران حاضر به بیان دغدغه ها، مسایل و مشکلات خود پرداختند.
مشکلات مالیاتی، بانکی و گمرکی و وجود قوانین و مقررات دست و پاگیر و مزاحم تولید و فقدان هدف مناسب برای توسعه صنعت و استفاده نکردن مناسب از نیروهای انسانی متخصص از جمله موضوع های مطرح شده توسط صنعتگران در این نشست بود.
به گزارش ایرنا، شهرک صنعتی کاسپین دارای ١٩٢واحد تولیدی بهره بردار با ١٣هزار و ٧٠٠ اشتغال در شهرستان آبیک است که در کنار بزرگراه قزوین-کرج واقع شده است.

فهرست