محمدمهدی مومن‌‌‌زاده ادامه داد: معیار مهم دیگر برای تصمیم‌گیری در این بازار، میزان سود حاصله و سود تقسیمی شرکت‌های بورسی است؛ روند سودآوری شرکت‌های مذکور در سال گذشته تقریبا برابر پنج‌سال گذشته است. این در حالی است که سود پیش‌بینی‌شده برای شرکت‌های بورسی در سال ۱۴۰۱ حدود هزار ‌هزار میلیارد تومان است. از این رو گروه توسعه مالی مهر آیندگان برای کسب بازدهی بیشتر تغییر و چینش بهینه پرتفوی را در برنامه دارد.

وی در خصوص روند درآمدزایی «ومهان» تاکید کرد: در سال گذشته سود حاصل از خرید و فروش سرمایه‌گذاری‌‌‌های گروه توسعه مالی مهر آیندگان ۴۰درصد، درآمد سود تضمین‌شده یک‌درصد و درآمد سود سهام ۵۹‌درصد بوده است. تمرکز «ومهان» بر درآمد سود سهام بوده و این مورد می‌‌‌تواند کیفیت سود شرکت و جریان ورود نقدینگی به شرکت را افزایش دهد.

مومن‌‌‌زاده در ادامه به تشریح وضعیت پرتفوی گروه توسعه مالی مهر آیندگان پرداخت و گفت: در پرتفوی «ومهان» وزن برخی از صنایع بیشتر بوده؛ به طوری که هشت‌شرکت، وزن ۸۰ درصدی از پرتفوی شرکت را دارا هستند. همچنین با تاکید سهامدار عمده مبنی بر خلق ارزش، تغییراتی در ترکیب پرتفوی شرکت لحاظ خواهد شد.

مدیرعامل «ومهان» با اشاره به اینکه نسبت P/ NAV یکی از سنجه‌‌‌های بااهمیت در شرکت‌های سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود و پایین بودن آن نسبت به میانگین صنعت نشان‌دهنده بی‌‌توجهی سرمایه‌گذاران به یک شرکت است، اضافه کرد: نسبت P/ NAV «ومهان» در ماه‌‌‌های اخیر بهبود یافته و در حال حاضر به ۵۵‌درصد رسیده است.

برنامه‌‌‌های آتی «ومهان»

مومن‌‌‌زاده از برنامه‌‌‌های آتی شرکت نیز رونمایی و خاطرنشان کرد: شروع فعالیت لیزینگ در سال‌جاری، تبدیل شرکت صبا تجارت به یک‌نهاد مالی، گسترش کارگزاری خبرگان سهام، راه‌‌‌اندازی شرکت سبدگردان خدمات صبا تجارت برای افزایش درآمد شرکت، طراحی داشبورد مدیریت وجوه، بهبود کسب‌وکار شرکت‌های فرعی، تعریف ماموریت و چشم‌‌‌انداز برای گروه مالی مهر آیندگان، تامین مالی ارزان برای توسعه و گسترش حوزه سرمایه‌گذاری‌‌‌ها، بهبود ساختار پرتفوی شرکت از طریق مدیریت ریسک و تنوع‌بخشی، توسعه مشارکت سهامداران خرد و حقیقی برای سرمایه‌گذاری‌‌‌های شرکت و انتقال «ومهان» از فرابورس به بورس از جمله برنامه‌‌‌های آتی گروه توسعه مالی مهر آیندگان است.

مدیرعامل «ومهان» با تشریح این برنامه عنوان کرد: در سال‌جاری شرکت لیزینگ «ومهان» فعالیت خود را آغاز به کار خواهد کرد. شرکت کارگزاری این مجموعه نیز در حال گسترش فعالیت و افزایش درآمد از این محل است. اگر سبدگردان نیز تشکیل شود، می‌‌‌توانیم از طریق صندوق‌ها نیز کسب درآمد کنیم. همچنین در تلاشیم «ومهان» به بازار بورس راه یابد؛ چرا که شرایط تابلوی دوم بورس را دارد و احتمالا در نیمه دوم سال این اتفاق خواهد افتاد.

استراتژی‌‌‌های مهرآیندگان برای بهبود سرمایه‌گذاری

مومن‌‌‌زاده در پاسخ به سوالات مطرح‌شده، استراتژی سرمایه‌گذاری «ومهان» را توصیف کرد و گفت: استراتژی گروه توسعه مالی مهر آیندگان، کسب بازدهی از صنایعی است که سود بیشتری نصیب شرکت خواهند کرد. همچنین شرکت بنا دارد سهم‌‌‌ سرمایه‌گذاری خود در حوزه استخراج کانی‌‌‌های فلزی را کاهش دهد و به سمت صنایع دارویی و پرپتانسیل حرکت کند. برنامه دیگر شرکت ورود به پروژه‌‌‌ها و شرکت‌هایی است که قبل از مرحله پذیرش قرار دارند.

مدیرعامل «ومهان» به برنامه شرکت برای انتشار اوراق اجاره نیز اشاره کرد و افزود: موافقت اصولی از سازمان برای انتشار اوراق اجاره نزدیک به ۲‌هزار میلیارد تومان گرفته شده؛ اما با توجه به اینکه زمان این موضوع در حال اتمام است، شرکت در حال مکاتبه برای تمدید بوده و به محض تمدید اقدامات لازم در خصوص انتشار اوراق صورت خواهد پذیرفت.

«ومهان» 66 تومان سود تقسیم کرد

در پایان مجمع «ومهان» با تقسیم سود حدود 69درصدی (66تومان به ازای هر سهم) موافقت شد. موسسه حسابرسی کوشامنش به‌عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و موسسه حسابرسی فریوران راهبرد به‌عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب شدند. ضمن آنکه روزنامه‌‌‌های «دنیای‌اقتصاد» و «اطلاعات» برای درج آگهی‌‌‌های شرکت تعیین شدند. از نکات مهم مجمع گروه توسعه مالی مهر آیندگان، برنامه‌‌‌ریزی این شرکت برای واریز سود تقسیمی یک‌روز پس از برگزاری مجمع از طریق سامانه سجام است که سریع‌ترین پرداخت سود مجمع خواهد بود.