بسته اخبار اقتصادی در روز سه‌شنبه

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. بسته اخبار اقتصادی در روز سه‌شنبه

«ماجرای برداشت ١۲ هزار میلیاردی برای یارانه»، «افزایش صادرات فله‌ای زعفران به کام رقبا»، «وضعیت تولید ایران از دو میدان نفتی مشترک»، «پیگیری لغو تحریم اپراتورها و برنامه‌های ایرانی»، «داستان گرانفروشی قانونی»،‌ «سرنوشت نامعلوم دو مصوبه نعمت‌زاده و شریعتمداری» از مهمترین عناوین اخبار و گزارش‌های امروز اداره اقتصادی ایسناست.

به گزارش ایسنا، برخی از مهمترین اخبار اقتصادی امروز – سه‌شنبه – در ادامه آمده است که با کلیک روی هر تیتر، متن کامل آن در دسترس خواهد بود.

ماجرای برداشت ١۲هزار میلیاردی برای یارانه

رئیس سازمان برنامه و بودجه با تاکید بر اینکه با وجود اهمیت صرفه جویی در هزینه‌ها، دولت در مورد پرداخت‌های پرسنلی انقباضی عمل نکرده است، اعلام کرد که متوسط حقوق کارکنان دولت از حدود یک میلیون و ٤٧٠ هزار تومان در سال ١٣٩٢ به دو میلیون و ٩٧٠ هزار تومان در سال جاری افزایش یافته است.

تاثیر استقلال‌طلبی اقلیم کردستان بر تعاملات نفتی ایران و عراق

درحالی نتایج اولیه همه پرسی اقلیم کردستان عراق از پیشتازی موافقان استقلال حکایت دارد، ولی به اذعان اکثر کارشناسان، این استقلال از سوی کشورهای منطقه مورد تایید نیست و تاثیر آن نیز در منطقه و همچنین بازارهای جهانی نفت کوتاه خواهد بود.

پیگیری لغو تحریم اپراتورها و برنامه‌های ایرانی

دبیر کل اتحادیه جهانی مخابرات در دیدار وزیر ارتباطات ایران از عضویت پنج دانشگاه برتر ایران در این اتحادیه استقبال کرد و با انتقاد از رفتار GSMA در حذف برنامه‌های ایرانی، وعده داد از کانال‌های مناسب، موضوع حذف برنامه‌های ایرانی از اپ‌استور را نیز پیگیری کند.

وضعیت تولید ایران از دو میدان نفتی مشترک

نفت در جای میادین مشترک یاران شمالی و یاران جنوبی به ترتیب یک میلیارد بشکه و ۶۰۰ میلیون بشکه تخمین زده شده که تاکنون ۱.۰۴ میلیون بشکه نفت خام از میدان یاران شمالی برداشت شده است.

افزایش صادرات فله‌ای زعفران به کام رقبا

صادرات زعفران در پنج ماهه نخست امسال در حالی با افزایش وزنی و ارزشی مواجه شد که تقریبا همه این محصول به صورت فله‌ای و در بسته بندی‌های بزرگ صادر شده، آن هم دقیقا به کشورهایی که این محصول را مجددا بسته بندی به نام خود به اقصی نقاط اروپا و آمریکا به عنوان بزرگ‌ترین مصرف کنندگان این محصول صادر می‌کنند.

کاهش سود بانکی باعث گرانی مسکن می‌شود

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد کاهش سود سپرده‌های بانکی باعث افزایش تقاضا و قیمت مسکن خواهد شد.

آیا ایران تنوع هواپیماهای خود را کاهش می‌دهد؟

چند روز قبل معاون استاندارد سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد احتمال دارد با دستور این سازمان، ایرلاین‌های داخلی موظف شوند نسبت به کاهش تایپ هواپیماهای مورد استفاده خود اقدام کنند، موضوعی که به نظر می‌رسد همچنان در مرحله پیشنهاد قرار دارد.

حضور نامحسوس کالاهای بدون برچسب در بازار/داستان گرانفروشی قانونی

رئیس اتحادیه بنکداران با تاکید بر اینکه کارخانه‌ها تنها برای مدت دو روز بر روی تولیدات خود برچسب قیمت را نصب نکرده‌اند، گفت: اکنون با توجه به میزان تولید کالا حجم تولیداتی که فاقد برچسب هستند بسیار اندک بوده و می‌توان گفت که حضور این کالاها در بازار نامحسوس خواهد بود.

سرنوشت نامعلوم دو مصوبه نعمت‌زاده و شریعتمداری

دبیر انجمن صنفی بیسکویت، شیرینی و شکلات با اشاره به این‌که براساس صحبت‌ها قرار بر این بود اجرای طرح برچسب قیمت کالا یک ماه به تعویق بیفتد و از ابتدای آبان ماه سال جاری در دستور کار قرار گیرد، اظهار کرد: در نهایت و بر اساس دستورالعمل وزیر صنعت، معدن و تجارت این طرح به صورت کلی به تعویق افتاده و زمانی برای اجرای آن معین نشده است.

حضور بنز در ایران نقطه عطف صنعت خودرو است

یک کارشناس صنعت خودرو گفت: شرکت مرسدس بنز ارزشمندترین برند خودرویی جهان است بنابراین انعقاد قرارداد و حضور این خودروساز آلمانی در ایران نقطه عطفی در فعالیت صنعت خودروی ایران است.

نتیجه مذاکره برقی ایران و عراق به کجا رسید؟

مدیرعامل توانیر گفت: بر اساس مذاکرات صورت گرفته بین ایران و عراق برای سنگرون شدن(یکدست شدن) برق دو کشور قرار شده که در صورت به نتیجه رسیدن این مذاکرات شبکه برق ایران به شبکه برق کشورهای لبنان، سوریه و اردن متصل شود.

رکوردشکنی نوسان سکه در شهریور ماه

بازار سکه در ششمین ماه از سال جاری یکی از پرنوسان‌ترین دوره‌های زمانی خود در حدود یک سال اخیر را پشت سرگذاشت، به طوری که سکه تمام بیش از ۶۰ هزار تومان نوسان قیمت پیدا کرد.

نرخ انواع ارز در مرکز مبادلات ارزی

بانک مرکزی نرخ رسمی ۱۹ ارز موجود در مرکز مبادلات ارزی را افزایش داد.

افزایش ۱۴ دلاری قیمت طلای جهانی

طلا پس از اینکه روز گذشته تحت تاثیر تقاضا برای دارایی مطمئن در بحبوحه تنش‌های فزاینده پیرامون کره شمالی و کاهش ارزش دلار بیش از یک درصد صعود کرد، در معاملات روز سه‌شنبه ثابت بود.

هشتگرد رنگ و رو می‌گیرد

با افتتاح مترو در پایان سال جاری، اسکان در ۱۰ هزار واحد مسکن مهر بدون متقاضی و اتمام خط انتقال آب سد طالقان به شهر جدید هشتگرد احتمالا تا یکی دو سال آینده هشتگرد رنگ و بوی زندگی می‌گیرد.

پیمانه مصرف آب و برق در حال لبریز شدن است

سرپرست وزارت نیرو با حضور در ایسنا از ریز و درشت حوزه آب و برق سخن گفت؛ از دلایل رای نیاوردن وزیر پیشنهادی تا هشدار نسبت به وضعیت مصرف مردم که بخشی از آن‌ها در دو خبر مجزا منتشر شد.

بازار شغل‌های خدماتی سکه شد!

شاید به این فکر کنید که در گذشته نه چندان دور تعداد شغل‌های خدماتی انگشت شمار بود و در خوشبینانه‌ترین حالت به ۱۰۰ تا ۱۵۰ شغل می‌رسید ولی امروز با شناسایی رشته شغل‌های متعدد و ظرفیتهای جدیدی که در بخش خدمات به وجود آمده، تعداد مشاغل این بخش افزایش قابل توجهی داشته است، تا جایی که در سالهای اخیر با رشد روز افزون فارغ التحصیلان دانشگاهی، افزایش تعداد جویندگان کار و نیاز بازار کار، جامعه به سمت مشاغل خدماتی رفته و استقبال بیشتری از بخش خدمات در مقایسه با بخش‌های صنعت و کشاورزی دیده می‌شود.

۳۰میلیون کارت بانکی غیرفعال در ایران وجود دارد!

یک کارشناس بانکداری الکترونیکی با اشاره به صحبت‌های وزیر ارتباطات مبنی بر ضرورت تجمیع همه کارت‌ها در یک کارت، این اتفاق را مستلزم هم‌افزایی بانک‌ها و سازمان‌ها دانست

تماس و پیامک در طول پرواز چند؟

اگرچه بخش اعظم استفاده از سرویس رومینگ بین‌المللی، مختص حضور در کشورهای خارجی است، اما گاهی ممکن است در شرایط اضطرار و پیش از رسیدن به مقصد سفر، در طول پرواز به برقراری ارتباط نیازمند شوید؛ در آن صورت می‌توانید از رومینگ پرواز اپراتورهای همراه استفاده کنید.

فهرست