تهران از لحاظ لجستیکی عقب مانده است/ منتظر اتفاقات ناگوار دیگری باشید

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. تهران از لحاظ لجستیکی عقب مانده است/ منتظر اتفاقات ناگوار دیگری باشید
دبیر سابق انجمن لجستیک ایران گفت: در حال حاضرتهران از لحاظ لجستیک عقب‌مانده و سنتی است وانتظار اتفاقات ناگوار دیگری را هم داشته باشیم.


به گزارش خبرگزاری برنا، سعید جابرانصاری دبیر سابق انجمن لجستیک ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا گفت: در حال حاضرتهران از لحاظ لجستیکی عقب‌مانده و سنتی است. به همین دلیل باید انتظار اتفاقات ناگوار دیگری را هم داشته باشیم.
وی در توضیح علم لجستیک گفت: دانش لجستیک شامل ذخیره‌ سازی و جابه‌جایی کالا می‌شود که در حال حاضر در ایران از لحاظ انبار کردن و جا‌به‌جایی متولی مناسبی ندارد چه در ذخیره سازی کالا و چه در جابه جایی در حالی که در بیشتر کشورها  این دانش به خوبی ارتقا یافته است.
جابر انصاری با بیان اینکه نوع انبار داری اشتباه تنها به پلاسکو اختصاص نداشت ادامه داد: در همه خیابان جمهوری و بازار ما شاهد انبار کردن  کالاها در ساختمان‌های مسکونی یا مغازه‌ها هستیم که باعث ایجاد وضعیت ناایمن می‌شود.
دبیر سابق انجمن لجستیک ایران گفت : از کل هزینه های لجستیک یک سوم ذخیره وانبارداری، دو سوم مدیریت و حمل نقل را شامل می‌شود. اگر ما لجستیک ایران را ارتقا دهیم  حتی می‌توانیم از افزایش نا به‌جا  قیمت‌ها جلوگیری کنیم.
وی با آوردن مثال شهر آلما‌ آتی  قزاقستان گفت: در این شهر 10 سال  پیش 800 هزار متر فضای سنتی انبار درون شهر به حومه  انتقال داده شد و پس از آن انبارهای مدرن و مرتفع و نیمه مکانیزه در حاشیه شهرها ساخته شد.
جابرانصاری ادامه داد: این 800 هزار متر فضا خالی ایجاد شده در مرکز شهر توانست به بهبود زندگی شهری شهروندان آلما آتی کمک کند، چنین تجربه‌ای را در مورد  میادین تره و بار تهران داشته ایم  از طرفی  در برنامه ششم توسعه هم  تغییر مکان چنین فضاهایی آمده است.
وی در پایان گفت: اگر شورای شهر تصمیم بگیرد تا انبار داری بیش از سطح فروش در شهر ممنوع شود،  با وجود تکنولوژی های روز و گسترش فروش های اینترنتی شاهد شرایط بهتری هم برای شهروندان و هم برای کسبه خواهیم بود.

فهرست