تکذیب بی برقی در شهرک های صنعتی/ واگذاری انشعاب جدید، نیازمند تامین زیرساخت هاست

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. تکذیب بی برقی در شهرک های صنعتی/ واگذاری انشعاب جدید، نیازمند تامین زیرساخت هاست

«مسعود معماران» امروز(دوشنبه) در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: به موازات توسعه شهرک های صنعتی باید امکانات و زیرساخت های لازم برای فروش انشعاب جدید نیز ایجاد شود؛ این دو اقدام – یعنی توسعه شهرک و فراهم کردن زیرساخت ها- در برخی شهرک های صنعتی متناسب با یکدیگر پیش نرفته است.
وی ادامه داد: براساس مقررات، زیرساخت های لازم برای تامین برق واحدهای صنعتی مستقر در شهرک های صنعتی باید توسط آن شهرک فراهم شود؛ پس از آن، شهرک صنعتی به منظور احداث پست های مورد نیاز باید با شرکت برق منطقه ای استان همکاری و تعامل لازم را انجام دهد، سپس شرکت های توزیع برق اجازه واگذاری انشعاب ا به مشترکان جدید خواهند داشت.
معاون خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان تهران اضافه کرد: با توجه به اینکه در برخی شهرک های صنعتی بیش از ظرفیت پست های احداث شده، انشعاب فروخته شده ، مقرر شده است شرکت شهرک های صنعتی ابتدا زیرساخت ها را برای انشعاب های جدید فراهم کند.
وی با تاکید بر اینکه همه فروش انشعاب های ما در شهرک های صنعتی، هماهنگ با شرکت های شهرک های صنعتی انجام می شود، گفت: آماده کردن زیرساخت های لازم برای واگذاری انشعاب های جدید، از جمله اقدام هایی است که با مدیریت جدید شرکت شهرک های صنعتی استان تهران در دستور کار قرار داده ایم.
به گزارش ایرنا، در استان تهران 38 شهرک صنعتی وجود دارد که 10 مورد شهرک صنعتی غیردولتی است؛ تاکنون هشت هزار و 700 قرارداد واگذاری در این شهرک‌های صنعتی دولتی امضا شده و نزدیک به چهار هزار و 600 واحد به بهره‌برداری رسیده است.
چندی پیش یکی از رسانه ها مطلبی با عنوان «بحران بی‌برقی در شهرک‌های صنعتی» از محمدرضا مرتضوی رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان تهران نقل کرده بود: «درخواست واحدهای تولیدی که در شهرک‌های صنعتی اشتراک برق خریدند و تقاضای برق دارند، بیش از میزان برق شهرک‌هاست. در شهرک‌های صنعتی پرند و عباس‌آباد گاه این مشکل به مرحله بحران می‌رسد».

فهرست