رئیس اتاق تهران: قرارداد با رنو موفقیتی دیگر در اقتصاد کشور بود

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. رئیس اتاق تهران: قرارداد با رنو موفقیتی دیگر در اقتصاد کشور بود
تهران- ایرنا- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با اشاره به قرارداد منعقد شده بین شرکت فرانسوی رنو و شرکت های داخلی، آن را موفقیتی دیگر در اقتصاد و سرمایه گذاری کشور پس از قرارداد توتال عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، ،مسعود خوانساری صبح امروز (یکشنبه) در بیست‌ونهمین نشست هیات نمایندگان اتاق تهران با حضور گزینه های پیشنهادی وزارتخانه های امور اقتصادی و دارایی و صنعت، معدن و تجارت در محل این اتاق ابراز امیدواری کرد این قراردادها مقدمه ای برای ورود سرمایه گذاری بیشتر خارجی به کشور باشد.
با گذشت بیش از 10 ماه از امضای توافق اولیه در نمایشگاه خودرو پاریس 2016، قرارداد بزرگترین سرمایه گذاری تاریخ صنعت خودرو ایران بین رنو فرانسه و ایدرو به عنوان نماینده بخش دولتی در ایران و شرکت «پرتو نگین ناصح» به عنوان نماینده بخش خصوصی شانزدهم مرداد ماه جاری امضا شد.
رئیس اتاق تهران در ادامه با اظهار خشنودی از معرفی گزینه های وزارتخانه های اقتصادی، شکل نگرفتن موضوع تفکیک وزارتخانه هایی مطرح شده و انصراف دولت از این تصمیم را به فال نیک گرفت.
این مسئول با اشاره به موفقیت انجمن ساخت تجهیزات دریایی در انعقاد قرارداد 2 سکو از سکوهای نفتی در قرارداد توتال به ارزش 100 میلیون دلار در هفته گذشته، اظهار امیدواری کرد سازندگان و پیمانکاران کشورمان سهم بیشتری در این قراردادها کسب کنند.
خوانساری همچنین با اشاره به مصاحبه هفته گذشته ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی درخصوص تک نرخی شدن ارز، ابرازامیدواری کرد این موضوع امسال حتما عملیاتی و اجرایی شود که از ضروری ترین کارهایی است که دولت باید انجام داده و یکی از خوساته های اصلی بخش خصوصی است.
وی همچنین ابراز امیدواری کرد با تشکیل کابینه دولت دوازدهم، به موضوعات اساسی مانند قیمت حامل های انرژی، نرخ سود سپرده ها، تعیین تکلیف بانک ها و تعیین تکلیف یارانه ها پرداخته شود.
به گزارش ایرنا، همکاری مشترک با شرکت خودروسازی رنو فرانسه شامل یک مرکز مهندسی و خرید جدید برای حمایت از قطعه سازان داخلی و یک کارخانه تولیدی با ظرفیت اولیه سالیانه 150 هزار دستگاه است.
خودرو های «سیمبل» و «داستر» جدید، نخستین خودروهای تولیدی این کارخانه خواهند بود که در سال 2018 به تولید می رسد.
براساس این توافقنامه، رنو برای نخستین بار در ایران، مراکز توزیع، فروش و خدمات پس از فروش خواهد داشت.
این شرکت در حوزه تحقیق و توسعه، خرید و بومی سازی، تولید خودرو و توزیع و صدور آن در شبکه توزیع و تحت استاندارد شرکت رنو در بازارهای داخلی و خارجی ، فعال خواهد بود.
«منصور معظمی» رئیس هیات عامل ایدرو در این مراسم گفت: فاز نخست قرارداد با رنو به ارزش 660 میلیون یورو برای تولید 150 هزار دستگاه خودرو است که نخستین تولید اواخر1397 وارد بازار می شود؛ در فاز نخست دو محصول «نیو داستر» و «نیو سیمبل» در داخل کشور تولید می شود که طراحی آنها در مراحل پایانی است و پس از تحویل کارهای اجرایی آغاز می شود.
به گفته معظمی، فاز دوم از 2019 شروع می شود و سه سال طول می کشد که هنوز نهایی نشده است.
معظمی ادامه داد: 60 درصد سهام مربوط به رنو و 40 درصد مربوط به ایران است که 20 درصد مربوط به ایدرو بوده و مابقی در اختیار بخش خصوصی خواهد بود.

فهرست