سازمان استاندارد بر محصولات 22 هزار واحد تولیدی نظارت دارد

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. سازمان استاندارد بر محصولات 22 هزار واحد تولیدی نظارت دارد

به گزارش ایرنا وحید مرندی مقدم روز شنبه در همایش روز ملی استاندارد در بجنورد اظهار کرد: هنوز 80 هزار واحد تولیدی و صنعتی در کشور شامل استاندارد اجباری نشده اند و باید زیرپوشش خدمات استاندارد قرار گیرند.
وی با بیان اینکه در تلاش هستیم تا نظارت بر کیفیت و استاندارد بودن محصولات تولیدی به تولیدکنندگان واگذار شود گفت: تمام تولیدکنندگان کالا و ارائه دهندگان خدمات مکلف هستند که بر کیفت محصولات تولیدی و خدمات خود نظارت داشته باشند.
معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد درباره اقدامات این سازمان در سال گذشته اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران پارسال موفق به عضویت در هیات مدیره سازمان استاندارد جهانی شد.
وی افزود: ایران در بین 100 کشور عضو سازمان بین المللی استاندارد به لحاظ اقدامات انجام شده در زمینه استاندارد، رتبه نخست در میان کشورهای منطقه و رتبه دوم در بین کشورهای اسلامی را از آن خود کرده است.
مرندی مقدم گفت: کشور ترکیه مقام نخست در میان کشورهای اسلامی را به لحاظ اقدامات انجام شده در زمینه استاندارد دارد که امید می رود ایران امسال این عنوان را از آن خود کند.
وی درباره اقدامات انجام شده در زمینه تجارت حلال گفت: گردش مالی کالای حلال در جهان، 2 هزار و 500 میلیارد دلار است که 700 میلیارد دلار از این رقم مربوط به غذاهای حلال است.
وی افزود: استانداردهای حلال در سازمان کنفرانس اسلامی تدوین می شود و 99 درصد از شاخص های استاندارد حلال مورد تایید مراجع و فقها است.
معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه درآمدهای گردش مالی حلال می تواند جایگزین خوبی برای درآمدهای نفتی باشد گفت: اگر بتوانیم 10 درصد از گردش مالی غذای حلال معادل 70 میلیارد دلار را در کشور محقق کنیم، درآمد چشمگیری نصیب کشور می شود.
مرندی مقدم تصریح کرد: استان خراسان شمالی نیز به عنوان قطب کشاورزی جایگاه خوبی در تولیدات محصولات حلال دارد و می تواند نقش خود را در تحقق افزایش میزان دست یابی به سهم ایران در گردش مالی تجارت غذای حلال ایفا کند.
وی در بخش دیگر سخنان خود بر نقش استاندارد در تحقق اقتصاد مقاومتی تاکید و تصریح کرد: توسعه پایدار در کشور تنها از مسیر استاندارد محقق می شود.

فهرست