سرمایه‌گذاری صنعتی کمتر از مسجدسازی و مدرسه‌سازی نیست

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. سرمایه‌گذاری صنعتی کمتر از مسجدسازی و مدرسه‌سازی نیست
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سرمایه‌گذاری صنعتی کمتر از مسجدسازی و مدرسه‌سازی نیست؛ اگر واحدهای تولیدی را ترغیب کنیم خیلی از مسائل اجتماعی کشور از جمله بیکاری حل می‌شود.


سید محمود نوابی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بازدید از چند واحد تولیدی اظهار کرد: این واحدها، شرکت‌های روپایی هستند که تکنولوژی نوینی دارند. ماشین‌آلات و تجهیزات این واحدها از نوع مرغوب و به روز است که به طور مشهود می ‎ توان این موضوع را دید.

نوابی خاطرنشان کرد: این واحدها به لحاظ گردش مالی و نقدینگی کم و بیش دچار مشکلاتی هستند و بعضا تسهیلاتی از بانک‌ها درخواست کرده‌اند، برای همین باید بیشتر به آنها کمک کرد تا بازار صادراتی‌‎شان توسعه یابد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در همین راستا از بانک‌ها انتظار داریم به این بخش کمک کنند و اگر قرار باشد با ضرائب مرکب و جریمه تأخیر با این واحدها برخورد کنند، دیگر نگاه توسعه‌ای نیست. مخصوصاً بانک صنعت و معدن که وابسته به وزارتخانه بوده و انتظارمان از آن بیشتر است.

وی ادامه داد: بانک صنعت و معدن در سطح کشور کمک‌های زیادی کرده و درخواست داریم این واحدها را نیز درک کند. قطعا به این واحدها هر چه قدر کمک شود سرمایه‌گذاری است و جواب خواهد داد.

نوابی خاطرنشان کرد: امروز صنعت ما نیاز به حمایت و هدایت دارد و صنعت بار نبوده بلکه یار است. خیلی از ریسک‌ها را خود مدیران واحدهای تولیدی دارند و بانک‌ها در مقابل تضامین سختی که می‌گیرند یک سوم یا خوشبینانه نصف دارایی سرمایه‌گذار تسهیلات می‌دهند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: انتظار می‌رود کسی که در مناطقی چون لرستان سرمایه‌گذاری‌های بزرگی انجام می‌دهد بانک‌ها به وی کمک کنند تا افراد دیگر نیز راغب به سرمایه‌گذاری شوند.

وی تصریح کرد: این افراد به جای اینکه پول خود را در بازارهای رایج سوداگری و تجارت که حساب و کتابی ندارد و مالیاتی از آنها گرفته نمی‌شود وارد کنند آن را سرمایه‌گذاری می‌کنند.

نوابی افزود: سرمایه‌گذاری صنعتی کمتر از مسجدسازی و مدرسه‌سازی نیست و اگر واحدهای تولیدی را ترغیب کنیم خیلی از مسائل اجتماعی کشور از جمله بیکاری حل می‌شود. بیکاری به دنبال خود زنجیره بزرگی از مسائل پیوسته و آفات اجتماعی را به دنبال دارد و تنها خودش یک معضل نیست.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: اگر این واحدها را کمک کرد که شغل صحیحی ایجاد کنند بحث بازار پولی و پولشویی بهبود خواهد یافت.

وی گفت: تمام دستگاه‌ها آدرس واحدهای صنعتی را می‌دانند و مردم آگاهند که چه مقدار سرمایه‌گذاری می‌کنند برای همین سرمایه‌گذار فردی مقدس است، چراکه سرمایه خود را آشکار کرده و به همه نشان می‌دهد.

نوابی خاطرنشان کرد: نگاه وزارتخانه نگاهی حمایت کننده از واحدهای تولیدی است و به نوعی با این کار از مصرف کننده نیز حمایت می‌شود. قطعاً هر روز که پیش خواهیم رفت مشکلات مرتفع‌تر می‌شود و سخت‌تر از سال‌های گذشته نخواهد بود. با بهبود وضعیت در آینده واحدهای تولید تعامل بیشتری با دنیا خواهند داشت و نیازی به بانک‌ها ندارند.

فهرست