طلای جهانی به رکورد ۱۲۷۰ دلار ایستاد

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. طلای جهانی به رکورد ۱۲۷۰ دلار ایستاد
طلای جهانی پس از افزایش حدود دو درصدی در معاملات روز گذشته با افزایش تقاضای سرمایه‌گذاران برای این فلز به عنوان دارایی مطمئن در برابر تنش‌های ژئوپلیتیکی فزاینده، روز چهارشنبه به بالاترین قیمت در پنج ماه اخیر صعود کرد.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۱۲۷۴.۹۱ دلار رسید. بهای معاملات این بازار اوایل چهارشنبه تا سطح ۱۲۷۹.۸۰ دلار صعود کرده بود.

در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۱۲۷۷.۲۰ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز سه‌شنبه ۲۰.۳۰ دلار افزایش یافت و در ۱۲۷۴.۲۰ دلار بسته شد.

تشدید تنش‌ها در شبه جزیره کره و خاورمیانه به دنبال حملات اخیر آمریکا به سوریه و همچنین انتخابات ریاست جمهوری آتی فرانسه سرمایه‌گذاران را مضطرب ساخته شد.

تحلیلگران گروه بانکی ANZ در یادداشتی اعلام کردند: اخیرا درجه‌ای از ابهام در بازارهای مالی ایجاد شده که پیش از این به نظر می‌رسید تاثیرناپذیر هستند. به‌طور روشن نگرانی‌هایی وجود دارد زیرا تنش‌های ژئوپلیتیکی پیرامون کره شمالی افزایش پیدا کرده و فضای ژئوپلیتیکی را ملتهب کرده است.

طلا روز سه‌شنبه برای نخستین‌بار در سال میلادی جاری و پس از چند بار تلاش ناموفق در هفته‌های اخیر، سرانجام به بالای متوسط حرکت ۲۰۰ روزه صعود کرد.

به گفته جفری هالی، تحلیلگر ارشد در شرکت OANDA، طلا سرانجام از متوسط حرکت ۲۰۰ روزه که در ۱۲۵۷.۵۰ دلار قرار داشت، عبور کرد و از نقطه‌نظر فنی اکنون راه برای صعود این فلز به سطح ۱۳۰۰ دلار و حتی بالاتر از آن هموار شده است.

بر اساس گزارش رویترز، ذخائر طلای “اس پی دی آر گولدتراست” که بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت حمایت طلا در جهان است، روز سه‌شنبه ۰.۵۰ درصد افزایش یافت و به ۸۴۲.۴۱ تن رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ثابت ماند و در ۱۸.۳۰ دلار قرار گرفت. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری پس از رشد بیش از سه درصدی قیمت در معاملات روز گذشته، ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۹۶۵.۷۰ دلار رسید و هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، ۸۰۱.۲۵ دلار معامله شد.

فهرست