طلای جهانی ثابت ماند

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. طلای جهانی ثابت ماند
طلا پس از سقوط حدود یک درصدی در معاملات روز گذشته، در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی ثابت ماند و نزدیک به پایین‌ترین قیمت سه هفته گذشته ایستاد.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ثابت بود و در ۱۲۵۶.۶۰ دلار قرار گرفت. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه ۰.۹ درصد کاهش یافته و به ۱۲۵۳.۶۶ دلار عقب‌نشینی کرده بود.

در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۱۲۵۷.۶۰ رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته ۱۲.۸۰ دلار یا یک درصد ریزش کرد و در ۱۲۵۵.۵۰ دلار بسته شد.

به گفته جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار  در شرکت OANDa، کاهش یک درصدی قیمت طلا در روز دوشنبه نشان داد تقاضا برای خرید طلا به عنوان دارایی امن که در هفته‌های اخیر از این فلز پشتیبانی کرده بود، به سرعت ضعیف شده است.

طلا هفته گذشته که کاهش ریسک‌های ژئوپلتیکی به تقاضای خرید برای این فلز ارزشمند لطمه زد ۱.۶ درصد کاهش هفتگی را ثبت کرد با این همه برای کل ماه آوریل، ۱.۴ درصد افزایش قیمت داشت.

بازارهای سهام آسیایی روز سه‌شنبه به سطح بالاتری صعود کردند و صعود ارزش معاملات سهام تقاضا برای خرید طلا که سوددهی ندارد و به دلار قیمت‌گذاری می‌شود را محدود کرد. دلار روز سه‌شنبه به بالاترین سطح یک ماه گذشته در برابر ین ژاپن رسید.

بر اساس گزارش رویترز، نشست دو روزه بانک مرکزی آمریکا روز سه‌شنبه آغاز می‌شود و بعد از ظهر روز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای به کار خود پایان می‌دهد. انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا در این نشست نرخ‌های بهره‌ را تغییر ندهد، اما معامله‌گران و سرمایه‌گذاران به لحن بیانیه این نشست برای یافتن هرگونه نشانه درباره‌ی روند سیاست پولی آینده این بانک چشم دوختند.

طلا به افزایش نرخ‌های بهره آمریکا حساسیت فوق‌العاده دارند، زیرا نرخ‌های بهره بالاتر جذابیت سرمایه‌گذاری در این فلز را کاهش داده و از سوی دیگر از ارزش دلار پشتیبانی می‌کند.

در این بین نگرانی‌ها نسبت به تنش‌ها پیرامون شبه جزیره کره پس از این‌که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه احتمال دیدار با رهبر کره شمالی را مطرح کرد اندکی کاهش پیدا کرد. با این همه یک مدیر سرمایه گذاری در صندوق  “هوان گولد” که یکی از بزرگ‌ترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری تحت حمایت طلا در چین است، معتقد است نگرانی‌های ژئوپلتیکی تخفیف پیدا کرده‌اند، اما همچنان احتمال تشدید دوباره آنها وجود دارد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، به ۱۶.۹۳ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش ۹۳۳.۹۳ دلار معامله شد. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۸۱۳.۷۳ دلار رسید.

فهرست