مالیات واحدهای تولیدی کاهش یافت

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. مالیات واحدهای تولیدی کاهش یافت

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه ای با کاهش معافیت واحدهای تولیدی به اندازه ۵ درصد موافقت کردند و بر این اساس مالیات واحدهای تولیدی از ۲۵ درصد به ۲۰ درصد کاهش یافت.

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح چهارشنبه، بخش های درآمدی بندهای «ع»، «ف» و «س» تبصره ۶ را به شرح زیر تصویب کردند.

س- سازمان امور مالیاتی در صورت اثبات خلاف­گویی وکیل علاوه بر پیگیری موضوع در مراجع قضائی، نسبت به اعمال جریمه مالیاتی تا سقف پنج برابر اختلاف کشف ­شده اقدام می­نماید.

ف- در راستای سیاست‌های حمایت از تولید، نرخ مالیات موضوع ماده (۱۰۵) قانون مالیات‌های مستقیم اشخاص حقوقی دارای پروانه بهره برداری از وزارتخانه‌های ذی‌ربط در فعالیت‌های تولیدی در سال ۱۴۰۰ معادل پنج واحد درصد کاهش می یابد. این بخشودگی علاوه بر سایر معافیت‌ها و بخشودگی‌ها و مشوق‌های قانونی اشخاص مذکور می‌باشد.

ع- در تبصره ماده (۱۰۰) قانون مالیات‌های مستقیم برای عملکرد سال ۱۴۰۰ عبارت «ده برابر» به عبارت «سی برابر» اصلاح می‌شود.

طبق تبصره ماده ۱۰۰، سازمان امور مالیاتی کشور می ­تواند برخی از مشاغل یا گروههایی از آنان را که میزان فروش کالا و خدمات سالانه آنها حداکثر ده برابر معافیت موضوع ماده(۸۴) این قانون باشد از انجام بخشی از تکالیف از قبیل نگهداری اسناد و مدارک موضوع این قانون و ارائه اظهارنامه مالیاتی معاف کند و مالیات مودیان مذکور را به‌ صورت مقطوع تعیین و وصول نماید. در مواردی که مودی کمتر از یک سال مالی به فعالیت اشتغال داشته باشد مالیات متعلق نسبت به مدت اشتغال محاسبه و وصول می‌شود.حکم این تبصره مانع از رسیدگی به اظهارنامه‌های مالیاتی تسلیم شده در موعد مقرر نخواهد بود.

فهرست