معاون وزیرصنعت:کاهش 50درصدی قاچاق کالا با تلاش دولت یازدهم تحقق یافت

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. معاون وزیرصنعت:کاهش 50درصدی قاچاق کالا با تلاش دولت یازدهم تحقق یافت

به گزارش ایرنا، یدالله صادقی در همایش اصناف، صنعت و معدن که عصر شنبه در سالن همایش سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز برگزار شد، با اشاره به اینکه حجم قاچاق کالا از سال 92 تا کنون به کمتر از نصف کاهش پیدا کرده است، افزود: اجرای دقیق قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ضروری است.
وی با اشاره به اینکه 6 پیشنهاد مشخص در زمینه کالاهای ملوانی، ته لنجی و کوله بری به دولت ارائه شده ادامه داد: ورود کالای همراه با مسافر از مناطق آزاد با جدیت بیشتری مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
صادقی با اشاره به اینکه دولت یازدهم رشد منفی اقتصاد را به رشد مثبت رساند، افزود: کنترل نرخ رشد تورم از جمله اقدامات بزرگ و قابل توجه دولت تدبیر و امید است.
وی ادامه داد: در عرصه های مختلف، تولید در بخش صنعت و معدن همواره پیشتاز بوده و رشد صنعت از منفی 10 .5 درصد به مثبت 6 درصد در محصولات مختلف رسیده است.
صادقی با بیان اینکه اصناف کشور با جمعیت 3 میلیون نفری جایگاه مهمی در کشور دارد، گفت: سال گذشته290 هزار پروانه کسب و کار توسط اصناف صادر و بیش از 250 هزار شعل توسط این حوزه ایجاد شد.
معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: اصناف پل ارتباطی بین دولت و بدنه جامعه محسوب می شود و باید بر اساس نیازمندی های جدید، رویکردهای نوینی را در دستور کار داشته باشد.
وی فناوری های جدید به بازار داخلی و اصناف برای کاهش هزینه های مصرفی مردم را ضروری دانست و خاطر نشان کرد: کاهش حلقه های ناکارآمد بین تولیدکننده و مصرف کننده در کشور از اهم امور است.
صادقی گفت: جلوگیری از عرضه کالای قاچاق سبب بهبود شرایط اقتصادی کشور می شود و باید در سطح عرضه و شبکه های توزیع از عرضه این نوع کالا جلوگیری کرد.

فهرست