معاون وزیر صنعت: آمارهای تولید و صادرات سنگ تزئینی نشانه رشد بخش معدن است

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. معاون وزیر صنعت: آمارهای تولید و صادرات سنگ تزئینی نشانه رشد بخش معدن است

«جعفر سرقینی» روز دوشنبه در حاشیه آغاز به کار نهمین نمایشگاه بین المللی سنگ های تزئینی، معدنی، ماشین آلات و تجهیزات مربوطه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران به خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت: پارسال 15.5 میلیون تن سنگ های تزئینی و ساختمانی تولید شد که عملکرد این بخش نسبت به سال 1394 ، رشد 18 درصدی را ثبت کرد.
وی گفت: برابر آمار گمرک ایران، ارزش صادرات سنگ تزئینی در سال گذشته به 270 میلیون دلار رسید که این رقم رشد 35 درصدی را در مقایسه با سال 94 نشان می دهد.
به گزارش ایرنا، در نهمین نمایشگاه بین المللی سنگ های تزئینی، معدن، ماشین آلات و تجهیزات مربوطه نمایندگان شرکت های هشت کشور آسیایی و اروپایی شرکت کرده اند.
برپایی نمایشگاه امسال علاوه بر برنامه های متنوع، فرصتی برای رایزنی با صاحبان فناوری نوین صنعت سنگ از کشورهای پیشرفته در این بخش است.
در این نمایشگاه فعالان صنعت سنگ از کشورهای ایتالیا، چین، ترکیه، آلمان، هند، اسپانیا، افغانستان و لهستان حضور دارند.
شرکت های ایرانی در سال 1394 با تعداد 116 غرفه به ارایه تولیدات و دستاوردهای خود اقدام کرده بودند، این رقم امسال به 178 غرفه رسیده است و علاوه براین مساحت نمایشگاهی از حدود 6 هزار متر مربع به افزون بر 10 هزار متر مربع رسیده است. به این ترتیب از لحاظ میزان مشارکت و فضای اختصاصی شرایط متفاوتی نسبت به دو سال قبل وجود دارد.
این نمایشگاه قرار است از 19 تا 22 تیرماه جاری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شود.
جمهوری اسلامی با برخورداری از 68 نوع ماده معدنی و ذخیره شناسایی شده حدود 60 میلیارد تن، از نظر تنوع و میزان ذخیره در بین کشورهای جهان به ترتیب رتبه های دهم و پانزدهم را به خود اختصاص داده است .
همچنین در حاشیه این نمایشگاه سمینار «متریال: رفتار و فرم» با هدف آشنایی بیشتر جامعه ی معماری و سازندگان مسکن و ساختمان با متریال های پرکاربرد و تکنولوژی های ساخت مرتبط با آن ها با حضور اساتید دانشگاه ، فعّالان صنعت ساختمان، هنرمندان صنایع دستی و دانشجویان رشته های مربوطه در روز سه شنبه از ساعت 13 تا 16 در سالن همایش های شماره یک برگزار می شود.

فهرست