معاون وزیر صنعت: تشکیل ستاد زنجیره فولاد ضروری است

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. معاون وزیر صنعت: تشکیل ستاد زنجیره فولاد ضروری است

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: جایگاه ویژه صنعت فولاد در توسعه کشور، تشکیل کارگروهی متشکل از دست اندرکاران دولت و بخش خصوصی را الزامی می کند.

 

به گزارش دوشنبه تارنمای سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، «مهدی کرباسیان» در نشست هم اندیشی این سازمان و انجمن تولیدکنندگان فولاد افزود: محتوای دستورالعمل ستاد زنجیره فولاد باید به گونه ای تنظیم شود که به مسائل مرتبط با اشتغالزایی و رونق تولید با رویکرد صادراتی توجه کند.
این مسوول یادآوری کرد: شرکت ملی فولاد ایران و انجمن تولید کنندگان فولاد به عنوان بازوان سازمان توسعه در این صنعت نقش آفرینی می کنند.
وی پیش شرط تولید 55 میلیون تن فولاد در افق 1404 را تعامل بین دولت و بخش خصوصی اعلام کرد.

** تشکیل ستاد زنجیره فولاد و تحرک در صنایع وابسته
رییس انجمن تولید کنندگان فولاد در این نشست گفت: تشکیل ستاد زنجیره فولاد می تواند زمینه تحرک در صنایع وابسته فولاد را ایجاد کند و به تبع آن دستیابی به اهداف کلان اقتصادی همچون اشتغال را سرعت بخشد.
«محمود اسلامیان» افزود: بخش خصوصی و در صدر آن اتاق بازرگانی ایران در بحث اختیارات قانونی با محدودیت هایی روبرویند؛ در حالی که تشکل ها می توانند یکی از اهرم های رونق اقتصادی باشند.
«رضا شهرستانی» عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد نیز بر رعایت استانداردهای جهانی در تولید فولاد و مدیریت محیط زیست تاکید و اضافه کرد: ارایه مشوق های صادراتی جداگانه در زنجیره فولاد از ضروریات این صنعت است و باید به کاهش هزینه ها بویژه در بخش حمل و نقل توجه کرد.
«منصور یزدی زاده» مدیرعامل شرکت ملی فولاد نیز گفت: طرح جامع فولاد باید به سند توسعه ای تبدیل شود تا دستیابی به تولید 55 میلیون تن فولاد تسهیل شود.
به گزارش ایرنا، پارسال جمهوری اسلامی ایران با صادرات پنج میلیون و 500 هزار تنی تولیدات فولادی، رکورد شکست.
صدور چهار میلیون و 200 هزار تن از این کالا در سال 1394 نیز از دستاورهای دیگر دولت یازدهم محسوب می شود، زیرا از نیمه دهه 40 خورشیدی که صنعت فولاد کشور راه اندازی شد، چنین ارقامی در زمینه صادرات ثبت نشده بود.
ایران در افق چشم انداز 1404 دستیابی به ظرفیت 55 میلیون تن فولاد را هدفگذاری کرده که حدود 15 میلیون تن از این رقم برای صادرات پیش بینی شده است.

فهرست