معدن گلندرود نور توسعه می‌یابد

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. معدن گلندرود نور توسعه می‌یابد
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: معدن گلندرود در شهرستان نور توسعه می‌یابد.


به گزارش ایسنا مازندران، مهدی کرباسیان  در بازدید از معدن گلندرود در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: معدن ذغال سنگ گلندرود که چندین سال قبل و در دولت گذشته تعطیل شده بود با رعایت ضوابط زیست محیطی با سرمایه‌گذاری دولت تدبیر و امید راه اندازی و موجب تولید و اشتغال شده است.

وی تاکید کرد: این معدن با سرمایه گذاری خوبی که شده رکورد تولید را می‌زند و قرار است بیش از ۳۰ هزار تن تولید داشته باشد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: به دلیل کمبود ذغال سنگ در کشور برنامه توسعه معدن گلندرود در دست اجرا است و اکتشاف هم تداوم دارد.

کرباسیان افزود: در آینده نزدیک این منطقه به منطقه تولید، اشتغال و توسعه تبدیل می‌شود و نیازهای کشور به ذغال سنگ هم برطرف می‌شود.

وی به اقدامات دولت در مازندران در دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: در مازندران چند کار مهم صورت گرفت که راه اندازی مجدد معدن گلندرود، راه اندازی و فعالیت مجدد معدن گلیران، راه اندازی کارخانه ذغال شویی ۵۰۰ هزار تنی سوادکوه و شناسایی معادن جدید و اکتشاف وسیع از جمله این فعالیت ها و اقدامات در مازندران بوده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان با اشاره به نامگذاری سال ۹۶ به عنوان تولید و اشتغال خاطرنشان کرد: در دولت یازدهم در حوزه سازمان توسعه و ایمیدرو نزدیک به ۲۰ هزار شغل ایجاد شده که ۹ هزار مورد به صورت مستقیم بوده است و پیش بینی می شود تا پایان امسال فقط در سازمان ایمیدرو ۶ هزار شغل جدید ایجاد شود.

فهرست