نعمت زاده:صنایع انرژی بر در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان هرمزگان احداث می شود

  1. خانه
  2. اخبار استان همدان
  3. نعمت زاده:صنایع انرژی بر در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان هرمزگان احداث می شود

به گزارش ایرنا، محمدرضا نعمت زاده روز سه شنبه در جریان بازدید از منطقه ویژه اقتصادی انرژی بر پارسیان افزود: در طرح جامع مصوب منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان، برنامه ریزی برای تولید ۱۸ میلیون تن در سال ازجمله انواع محصولات پتروشیمیایی، ۴ میلیون تن محصولات فولادی، ۳ میلیون تن آلومینا و ۶۰۰ هزار تن آلومینیوم به عنوان صنایع اصلی صورت گرفته است.
وی بیان داشت: همچنین تولید برق به میزان ۴۳۰۰ مگاوات و آب به میزان ۷۵۰ هزار متر مکعب در روز و بندری با ظرفیت بارگیری سالانه ۴۰ میلیون تن انواع کالا به عنوان صنایع پیشتیبان، انجام شده است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهارکرد: هم اکنون تمهیدات لازم برای تامین آب به میزان ۳۰ لیتر بر ثانیه و برق به میزان ۴ مگاوات در ساعت برای دوران ساخت و ساز صنایع صورت گرفته و موارد یاد شده هم اکنون در دسترس است.
نعمت زاده یادآورشد: با مشخص شدن برنده مناقصه، عملیات اجرایی بندر پارسیان تا یک ماه آینده نیز آغاز خواهد شد که با پیش بینی های انجام شده، با ساخت ۴ پست اسکله شروع و در نهایت به ۱۹ اسکله افزایش می یابد.
منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان در محدوده ای افزون بر ۱۰هزار هکتار در شهرستان پارسیان هرمزگان واقع شده و تحت نظارت و مدیریت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) اداره می شود.
شهرستان پارسیان در500کیلومتری غرب استان هرمزگان و ۳۰ کیلومتری عسلویه واقع شده است.

فهرست