نعمت زاده:مرزهای اقتصادی مهمترین مزیت استان کرمانشاه است

  1. خانه
  2. اخبار استان کرمانشاه
  3. نعمت زاده:مرزهای اقتصادی مهمترین مزیت استان کرمانشاه است

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ محمدرضا نعمت زاده عصر سه شنبه در جلسه شورای اداری کرمانشاه که با حضور معاون اول رئیس جمهوری در سرسرای شهدای دولت استانداری برگزار شد، افزود: عراق که در همسایگی کرمانشاه قرار دارد، کشور ثروتمندی است و اگر مشکلات این کشور برطرف شود می تواند به مقصد کالاها و محصولات ایران و بخصوص کرمانشاه تبدیل شود.
وی استان کرمانشاه را در همه بخش ها دارای استعدادها و ظرفیت های فراوان دانست و اظهار کرد که در این استان منابع بسیار خوبی وجود دارد که می تواند تسریع دهنده روند توسعه استان باشد.
او با تاکید بر اینکه همه برای توسعه استان کرمانشاه باید تلاش کنند، گفت: نقدینگی تنها راهکار رفع مشکلات استان نیست و باید مشکلات و موانع توسعه استان بررسی شود.
وی با اشاره به اینکه پنج هزار و 689 مورد تقاضای برای دریافت تسهیلات از سوی واحدهای تولیدی و صنعتی در کشور در سامانه وزارت صنعت به ثبت رسیده است گفت: سهم استان کرمانشاه از این میزان تقاضا تنها 52 مورد معادل کمتر از یک درصد است.
او تسهیلات بانکی را یکی از راهکارهای سرمایه گذاری در کشور دانست و از بانک های استان کرمانشاه خواست در این زمینه با سرمایه گذاران همکاری کنند و تسهیلات مورد نیاز را در اختیار آنان قرار دهند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه سخنان خود همچنین به منابع معدنی استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: پیشنهاد ما به واحدهای فعال در زمینه مواد معدنی از جمله سنگ های ساختمانی در این استان این است که واحدهای سنگ بری کوچک اقدام به تشکیل واحد بزرگ صادراتی کنند و از این طریق به افزایش ارزش افزوده محصولات کمک کنند.
وی گفت که امروز محصولات معادن سنگ استان به صورت خام به فروش می رسد که در صورت فرآوری می توان سطح درآمد این معادن را افزایش داد.
نعمت زاده به توجه دولت به تقویت زیرساختهای بخش صنعت در کرمانشاه اشاره کرد و گفت: احداث کارخانه خودروسازی کرمانشاه یک حرکت انقلابی بود که در صنعت این استان اتفاق افتاد و می تواند به توسعه و رونق اقتصاد استان کمک کند.
او همچنین به حمایت های این وزارتخانه از سرمایه گذاری در استان کرمانشاه نیز اشاره کرد و گفت: آمادگی واگذاری زمین به سرمایه گذاران بخش صنعت در شهرک های صنعتی را داریم.

فهرست