همه صنایع ملزم به استقرار واحد ایمنی و انرژی هستند

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. همه صنایع ملزم به استقرار واحد ایمنی و انرژی هستند

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تاکنون واحدهای صنعتی بالای ۱۰۰ نفر نیرو ملزم به استقرار واحد بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی ( HSEE ) بودند که از سال آینده همه صنایع ملزم به داشتن این واحد هستند.

رسول یاراحمدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: طبق قانون هوای پاک، از سه سال پیش تاکنون استقرار واحد (HSEE) در صنایع الزامی و این مساله از سر فصل‌های مهم کاری وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

وی افزود: صنایعی که بالای ۱۰۰ نفر نیرو دارند ملزم به استقرار واحد بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی ( HSEE ) در واحدهای خود هستند.

مدیر کل دفتر بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی (HSEE) کشور با بیان این‌که واحدهای دارای کمتر از ۱۰۰ نفر کارکن نیز ملزم به دارا بودن واحد (HSEE) هستند، تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده در سال ۱۳۹۷ واحدهای دارای کمتر از ۱۰۰ نفر کارکن نیز باید واحد (HSEE) را صنایع خود مستقر کنند.

یاراحمدی با اشاره به پرداخت هزینه آلایندگی توسط صنایع اظهار کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت در نظر دارد که بخشی از هزینه آلایندگی صنایع که به شهرداری پرداخت می‌شود به بدنه صنایع برگردد و بخشی از مشکلات صنعت را حل کند و در نظر است که ۱۰ درصد این هزینه‌ها به صنایع برگشت داده شود.

صنایع فقط یک درصد از آب کشور را مصرف می‌کنند

وی ادامه داد: سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان همواره در چهار سال گذشته به عنوان برترین سازمان از نظر شاخص‌های ایمنی و بهداشت بوده است. همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال ۱۳۹۵ در بین ۱۷ دستگاه مقام سوم کشور در مدیریت سبز را کسب کرد.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص میزان مصرف آب صنایع بیان کرد: صنایع در کشور به جز صنعت پتروشیمی و پالایشگاه‌ها، فقط یک درصد از آب کشور را برای تولید محصولات استفاده می‌کنند و از امسال انرژی‌های تجدیدپذیر مثل پنل‌های خورشیدی و توربین‌های باد و آب به جای استفاده از برق و گاز در صنایع در حال جایگزینی است و استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در کاهش مصرف آب در صنایع بسیار موثر خواهد بود.

یاراحمدی با بیان این‌که ۷۵ درصد صنایع سبز کشور مربوط به بخش صنعت است، اظهار کرد: این شاخص تا ۹۰ درصد هم قابل افزایش است و باید تلاش کرد تا به این میزان رسید.

فهرست