همه معادن زغال‌سنگ بازرسی ایمنی شدند

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. همه معادن زغال‌سنگ بازرسی ایمنی شدند
بعد از وقوع حادثه انفجار معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر گلستان، رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران از بازرسی تمام معادن زغال سنگ کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، حدود دو ماه و نیم از وقوع فاجعه معدن زغال سنگ آزادشهر گذشته بود که محمدرضا نعمت زاده – وزیر صنعت، معدن و تجارت – در مراسم تجلیل از یاری رسانان این حادثه که در دفتر وزارتی برگزار شد به شدت بر لزوم افزایش نظارت‌ها بر رعایت استانداردها، اصول HSE و روش‌های ایمنی تاکید کرد و از سازمان نظام مهندسی معدن ایران خواست تا با یک بسیج همگانی و بکارگیری تمام نیروهای خود به طور ویژه از تمام معادن زغال سنگ کشور که از جمله حادثه خیزترین معادن به شمار می‌رود، بازرسی کند.

در همین رابطه نادعلی اسماعیلی دهج، عنوان کرد که بازرسی‌های کامل پیش از دستور وزیر و در همان ایام بعد از وقوع حادثه از معادن زغال سنگ کشور انجام شد که نتایج آن به شکل مکتوب وجود دارد تا آنها را در اختیار افراد متقاضی قرار دهیم.

وی همچنین عنوان کرد: در حال حاضر سازمان نظام مهندسی معدن درصدد تشکیل کارگروهی به عنوان کارگروه زغال است تا مسائل مربوط به این حوزه را به شکل تخصصی مورد بررسی قرار دهند.

رییس سازمان نظام مهندسی ایران در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت گزارش کارگروه حقیقت‌یاب حادثه زغال سنگ زمستان یورت آزاد شهر گلستان، اظهار کرد: گزارش‌هایی از این کارگروه تقدیم معاونت معدنی وزارتخانه شده است که در ادامه در صورت صلاحدید به شکل عمومی منتشر می‌شود.

فهرست