وزیر صنعت، معدن و تجارت: فاز 14پارس جنوبی زمینه اشتغال 4هزار نفر را فراهم کرده است

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. وزیر صنعت، معدن و تجارت: فاز 14پارس جنوبی زمینه اشتغال 4هزار نفر را فراهم کرده است

محمد رضا نعمت زاده عصر روز سه شنبه در حاشیه بازید از فاز 14 پارس جنوبی در گفت وگو با ایرنا افزود:در سال اشتغال و تولید بهره گیری حداکثری از توان فنی و مهندسی نیروهای داخلی و تعامل با وزارت نفت در اجرای پروژه ها از اولویت های این وزارتخانه است.
وی یادآورشد:آموزش و بالا بردن سطح فنی و مهارتی جویندگان کار ضرورتی مهم و اجتناب ناپذیر است که بایستی با بهره گیری از مراکز فنی و حرفه ای نهادینه شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: یکی از پیمانکاران اصلی فاز 14 پارس جنوبی شرکت وابسته به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران است که جهت بررسی رشد کمی و کیفی کار در این پروژه از روند کار بازدید و پیشبرد امور رضایت بخش است.
نعمت زاده اظهارداشت: شهرستان کنگان استان بوشهر منبع تولید ثروت ملی و محلی مناسب برای صادرات است که باید از همه ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در این خطه استفاده بهینه کرد و البته بخشی از این ثروت را صرف توسعه منطقه کرد.
وی گفت: امروز با حضور در منطقه ویژه پارسیان عملیات اجرایی بندر این منطقه آغاز شد.
وی همچنین از رفع مشکل یک واحد صنعتی در شهرستان مهر استان فارس و فعال شدن آلومینیوم جنوب در لامرد خبر داد و افزود: امروز آلومینیوم لامرد فعال که پیش بینی می شود این پروژه تا اواخر سال آینده به مرحله تولید برسد.
فاز 14 ، دومین فاز بزرگ پالایشگاهی در پارس جنوبی در 10 کیلومتری کنگان قرار دارد.
در حال حاضر فاز 14پارس جنوبی بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برخی سکوها ساخته و در حال نصب است و حفاری نیمی از چاه‌ها به مرحله پایانی رسیده است.
پروژه فاز 14 پارس جنوبی دو میلیارد فوت مکعب در روز به ظرفیت کشور اضافه می‌کند.
پروژه فاز 14 پارس جنوبی یک میلیون تن اتان برای پتروشیمی، یک میلیون تن گاز مایع برای صادرات و 80 هزار بشکه در روز نفت سبک یا میعانات به ظرفیت کشور اضافه خواهد کرد.
هزینه‌های انجام شده برای پروژه فاز 14 پارس جنوبی ظرف دو سال پس از بهره‌برداری آن بازگشت داده خواهد شد و میزان قابل توجهی به درآمد ناخالص ملی کشور اضافه می‌کند.

فهرست