وزیر صنعت: برای حضور بیشتر در بازارهای جهانی، استانداردمداری را جدی بگیریم

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. وزیر صنعت: برای حضور بیشتر در بازارهای جهانی، استانداردمداری را جدی بگیریم

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «محمد شریعتمداری» امروز (سه شنبه) در آیین روز جهانی استاندارد در محل سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی افزود: استاندارد مقوله ای مهم در کشور و توجه به آن یکی از راهبردهای اساسی رشد و توسعه کشور است.
به گفته این مقام مسئول، در دولت یازدهم گام های خوبی در حوزه های ملی و بین المللی سازمان ملی استاندارد برداشته شده اما با بند 24 سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی یعنی پوشش استاندارد به همه محصولات و خدمات فاصله داریم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: استاندارد کف مسئولیت است و تلاش برای اینکه پوشش استاندارد را برای همه کالاها، خدمات و فرآیندهای ارائه کالاها و خدمات تامین کنیم، حداقل انتظارات است.
وی با بیان اینکه ایمنی مردم اهمیتی بالاتر از همه مسائل دارد، تصریح کرد: به مردم وعده می دهم که همه واحدهای تولیدی کشور مکلف به ارائه کالای استاندارد هستند.
شریعتمداری ادامه داد: در صنعت خودرو تاکنون گام های خوبی برای استانداردسازی برداشته شده، اما کافی نیست و در این راستا دستیابی به حداقل استانداردها در این صنعت در دستور کار است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: در دوره پسابرجام، انتقال فناوری و تکنولوژی های نوین در کنار بومی سازی و بالا بردن توان تولید داخل در حوزه های صنعتی از مهمترین برنامه های کشور بوده، اما دستیابی به این اهداف باید با رعایت استانداردهای ایمنی باشد.
این عضو کابینه دولت دوازدهم بیان داشت: در گذشته مشکلاتی در واحدهای سی ان جی وجود داشت اما با حرکت ها و برنامه های سازمان ملی استاندارد، تاکنون بیش از 130 واحد سی ان جی که از ایمنی و استاندارد لازم برخوردار نبودند، به تدریج تعطیل شدند

فهرست