تداوم تردد کشتی‌‎های هندی به چابهار با وجود اوج‌گیری کرونا در این کشور

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. تداوم تردد کشتی‌‎های هندی به چابهار با وجود اوج‌گیری کرونا در این کشور

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اظهار کرد: از هند خط کشتیرانی مسافری نداریم، فقط خطوط باری تجاری داریم که نمی‌توان آنها را متوقف کرد زیرا این خطوط برای تامین کالای اساسی و کالای ترانزیتی عمل می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران به نقل از فارس، حسین عباس‌نژاد درباره تعیین تکلیف خط دریایی باری بین ایران و هند با توجه به نامه روز چهارم اردیبهشت فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا به وزیر راه و شهرسازی، مبنی بر ممنوعیت هرگونه تردد مستقیم یا غیر مستقیم مسافر و کالا با هند به علت شیوع شدید کرونا در این کشور، گفت: به همه بنادر اعلام کردیم که قرنطینه طور جدی رعایت شود، همچنین انجام تست کرونا و چک‌‌ها به دقت اجرا می‌شود تا مطمئن باشیم کارکنان کشتی به کرونا مبتلا نیستند، همچنین تلاش می‌شود بار کشتی‌ها هم از نظر آلودگی بررسی شود.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: مواردی که در حوزه رعایت پروتکل‌ها ذکر شد، پیش از این در کنار اسکله انجام می‌شد، اما از مدتی پیش روال این بررسی‌ها تغییر کرد. وقتی کشتی وارد لنگرگاه می‌شود و قبل از ورود به اسکله، گروه مربوط به چکاپ و قرنطینه به سمت کشتی می‌روند و پس از سوار شدن، کنترل‌های لازم را انجام می‌دهند و زمانی که مشخص شد کشتی از نظر پروتکل‌ها مطمئن است، راهنما سوار آن کشتی می‌شود و کشتی را به بندر می‌آورند.

کنترل ویژه در مورد کشتی‌های با مبدا برزیل و آفریقای جنوبی

عباس‌نژاد ادامه داد: از وقتی موضوع کرونای برزیلی و آفریقایی پیش آمده است، کنترل ویژه برای کشتی‌هایی که از این مسیر می‌آیند اعمال می‌کنیم و پروتکل‌ها به طور دقیق و جامع اجرا و ورود و خروج‌ها کنترل می‌شود و اجازه نمی‌دهیم قبل از تست، کشتی وارد شود و آنهایی هم که می‌خواهند روی کشتی بروند، حتماً کنترل‌ها را انجام می‌دهند.

وی افزود:‌ اگر ابلاغیه ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر خط باری دریایی هند تأکید دارد، قطعاً به طور ویژه پروتکل‌ها اجرا می‌شود.

انتقال بخشی از بار افغانستان و ایران از طریق خط کشتیرانی هند

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی تأکید کرد:‌ ما معمولاً تا سر حد امکان وارد بحث توقف خطوط کشتیرانی تجاری نمی‌شویم. به هر بندر چابهار ما در دست هندی‌ها است و بخشی از بار افغانستان و بارهای خودمان از این طریق وارد کشور می‌شود.

عباس‌نژاد گفت: پیش از این و در اوایل شروع کرونا که شرایط بسیار سنگین بود و هنوز اطلاعات ما درباره پروتکل‌ها کامل نبود، موضوع توقف کشتی ها و خطوط مطرح شد تا پروتکل‌ها را تنظیم کنیم اما امروز تلاش می‌شود کنترل‌های ویژه در پیاده و سوار شدن کارکنان کشتی، نماینده، بازرسان و همکاران ما به خوبی اجرا شوند.

فهرست