آزادسازی ۴۰۰ هکتار زمین صنعتی تا پایان سال

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. آزادسازی ۴۰۰ هکتار زمین صنعتی تا پایان سال

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: در عمل به منویات رهبر معظم انقلاب، امسال برنامه بازپس‌گیری ۴۰۰ هکتار از زمین‌های حبس شده واقع در شهرک‌های صنعتی کشور در دستور کار قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران به نقل از ایرنا، علی رسولیان ‌افزود: این زمین‌ها در سال‌های گذشته به متقاضیان واگذار شده اما صاحبان آنها به دنبال فعالیت صنعتی نبوده یا فعالیت‌های سوداگرانه را دنبال کرده‌اند.

وی تصریح‌کرد: به این منظور کمیته ویژه‌ای در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تشکیل شده و در برنامه سال ۱۴۰۰ بازپس‌گیری ۴۰۰ هکتار از این زمین‌ها با همراهی قوه قضاییه در دستور کار قرار گرفته است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، احیا واحدهای راکد و تامین زیرساخت‌ها و شرایط لازم برای توسعه صنعتی در راستای آغاز فعالیت واحدهای جدید را از دیگر برنامه‌های این سازمان در سال جاری برشمرد.

رسولیان با اشاره به اظهارات اخیر رئیس‌ کل بانک مرکزی مبنی بر تخصیص ۱۰۰ هزار میلیارد تومان به بنگاه‌های کوچک و متوسط برای تامین سرمایه در گردش مورد نیاز آنها در سال ۱۴۰۰ گفت: تلاش می‌شود تا حداکثر استفاده از این منابع برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی و تولید انجام شود.

وی اظهار کرد: همچنین در چارچوب تبصره ۱۸ قانون بودجه و سایر منابع، به دنبال تامین منابع مالی برای واحدهای تولیدی هستیم.

رسولیان یادآور شد: ‌به ‌تازگی جلسه‌ای با مسئولان سازمان برنامه و بودجه برگزار شد و مبلغی از محل کمک‌های فنی و اعتباری تخصیص یافت که طی تفاهمی با بانک‌ها به دنبال تبدیل آن به منابع بانکی و بهره‌مندی واحدها از یارانه سود تسهیلات بانکی هستیم.

فهرست