بررسی لایحه بودجه 1401 در مجلس با حضور رئیس جمهور

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. بررسی لایحه بودجه 1401 در مجلس با حضور رئیس جمهور

همزمان با آغاز بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ در صحن علنی مجلس، رئیس جمهور هم برای دفاع از این لایحه به مجلس رفته است. این لایحه تاکنون موارد چالش‌برانگیزی داشته است.

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران به نقل از تجارت نیوز، پیش‌بینی کسری بودجه تا ۳۰۰ هزار میلیارد تومانی توسط مرکز پژوهش‌های مجلس، احتمال محقق نشدن فروش ۱٫۲ میلیون بشکه نفت هدف‌گذاری شده، حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، ثابت ماندن منابع یارانه‌های نقدی، حذف وام ازدواج از بودجه، افزایش چشمگیر بودجه شرکت‌های دولتی و نهادهایی مثل صداوسیما از مهمترین چالش‌های اخیر لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ بوده است.

امروز همزمان با آغاز لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ در صحن علنی مجلس رئیس جمهور هم برای دفاع از این لایحه به مجلس رفت. این لایحه تاکنون موارد چالش‌برانگیزی داشته است و باید منتظر شنیدن توضیحات ابراهیم رئیسی در این مورد بود.

هرچند تاکنون مقاماتی مثل رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده‌اند این بودجه بدون در نظر گرفتن مذاکرات بسته شده اما مقامات بخش خصوصی در اتاق بازرگانی در نظر گرفتن رشد اقتصادی 8 درصدی و فروش روزانه ۱٫۲ میلیون بشکه را از مهمترین مواردی دانسته‌اند که احتمالا تنها در صورت لغو تحریم‌ها پس از مذاکرات ممکن است محقق شوند.

فهرست