آغاز عملیات اجرایی طرح تولید کاغذ از سنگ با حضور رحمانی

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. آغاز عملیات اجرایی طرح تولید کاغذ از سنگ با حضور رحمانی

عملیات اجرایی ساخت کارخانه تولید کاغذ از سنگ (کربنات کلسیم) با حضور رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت و خداداد غریب پور رئیس هیات عامل ایمیدرو در شهرک صنعتی الیگودرز (استان لرستان) آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، ظرفیت سالانه فاز نخست طرح تولید کاغذ از کربنات کلسیم در شهر الیگودرز، 8 تا 10 هزار تن کاغذ است که بیش از 70 شغل مستقیم و 200 شغل غیرمستقیم ایجاد می کند.
میزان سرمایه گذاری ارزی و ریالی کارخانه یاد شده نیز به ترتیب 5.3 میلیون یورو و 170 میلیارد ریال است که با بهره برداری از آن، 8 میلیون دلار صرفه جویی ارزی برای کشور حاصل می شود. تولید کاغذ از سنگ (کربنات کلسیم) از مزایایی همچون قابلیت بازیافت، دوستدار محیط زیست، عمر طولانی، مقاوم در برابر آب و مواد شیمیایی، انعطاف پذیر و چاپ پذیری مطلوب برخوردار است.
این طرح قرار است در ۳ فاز با مجموع ظرفیت ۳۰ هزار تن و اشتغال زایی ۲۱۰ نفر مستقیم و بیش از ۷۰۰ نفر غیرمستقیم اجرا شود.
افزون بر این وزیر صنعت، معدن و تجارت، طرح ناحیه صنعتی الیگودرز (چمن سلطان- گندمینه) با مساحت ۵۰ هکتار و فاز عملیاتی ۲۰ هکتار را کلنگ زنی کرد.
در این مراسم، سید موسی خادمی، استاندار لرستان، محمد خدابخشی، نمایند مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی و جمعی از معدن داران منطقه و مقامات محلی حضور داشتند.

فهرست