آغاز همکاری‌ شهرک‌های صنعتی ایران و مرکز حمایت از سرمایه‌گذاری‌ ارمنستان

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. آغاز همکاری‌ شهرک‌های صنعتی ایران و مرکز حمایت از سرمایه‌گذاری‌ ارمنستان

یادداشت تفاهم همکاری بین سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و مرکز حمایت از سرمایه‌گذاری جمهوری ارمنستان امضا و مبادله شد.

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران به نقل از ایسنا، این تفاهم‌‌نامه همکاری، روز سه‌شنبه به‌صورت ارتباط تصویری برخط به امضای علی رسولیان، مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و لوان اوهانسیان، مدیرعامل مرکز حمایت از سرمایه‌گذاری جمهوری ارمنستان رسید.

توسعه همکاری‌های دوجانبه، ارائه راهکارهای تجاری مناسب برای تمامی ذی‌نفعان، ارتقا و بهبود فضای سرمایه‌گذاری و ایجاد یک چارچوب عملیاتی به منظور تقویت و توسعه روابط تجاری قوی‌تر بین دو طرف، از جمله اهداف یادداشت تفاهم همکاری بین سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و مرکز حمایت از سرمایه‌گذاری جمهوری ارمنستان است.

دو طرف در این یادداشت تفاهم متعهد شده‌اند خدمات شایسته‌ای مثل ارائه اطلاعات مناسب فضای کسب و کار، فرصت‌های سرمایه‌گذاری و قوانین مرتبط را به ذی‌نفعان یکدیگر ارائه داده و مجموعه‌هایی را که توسط دو سازمان به یکدیگر معرفی می‌شوند، پذیرش کنند.

دو طرف همچنین از فعالیت‌هایی که منجر به شناسایی، تجزیه و تحلیل، ارزیابی و توزیع اطلاعات مربوط به طرح‌های کسب و کار در زمینه‌های تجارت خارجی، همکاری‌های صنعتی، بازرگانی و فناوری و همچنین فرصت‌های سرمایه‌گذاری با هدف تسهیل همکاری بیشتر با نهادهای مربوطه می‌شود، حمایت خواهند کرد.

دو کشور قصد دارند در زمینه سرمایه‌گذاری و پروژه‌های مشترک، همکاری خود را آغاز کنند و در این زمینه، اطلاعات و قوانین و مقررات مربوط به سرمایه‌گذاری در کشور متبوع را به همراه نشریات، مطالعات و تحقیقات موجود در زمینه سرمایه‌گذاری با یکدیگر مبادله خواهند کرد.

دو سازمان در ادامه تعهد کرده‌اند اطلاعات مربوط به سمینارها، نمایشگاه‌ها و کارگاه‌های خود را به ذ‌نفعان ارائه کرده و درباره حضور کسب و کارهای کوچک و متوسط کشور متبوع خود در نمایشگاه‌های صنعتی و تجاری یکدیگر، اطلاع‌رسانی کنند.

دو طرف همچنین تبادل مأموریت‌های کاری را به منظور کمک به ایجاد روابط کاری میان شرکت‌های کوچک و متوسط ایران و ارمنستان، تسهیل کرده، برای هیأت‌های بازدیدکننده طرف مقابل نشست‌های رودررو و بازدیدهای صنعتی را سازماندهی کرده و ارتباطات شرکت‌های کوچک و متوسط و نشست‌های رودرروی تجاری برای بخش‌های خصوصی دو کشور را تسهیل و سازماندهی خواهند کرد.

یادداشت تفاهم همکاری بین سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و مرکز حمایت از سرمایه‌گذاری جمهوری ارمنستان، محصول دیدار دوجانبه و توافق رؤسای دو مجموعه در 4 بهمن سال گذشته است که امروز امضا و مبادله شد.

فهرست