آقای آل اسحاق چرا نمی گذارید اتاق بازرگانی پوست اندازی کند؟/ به بازنشستگی سلام کنید

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار خانه
  4. آقای آل اسحاق چرا نمی گذارید اتاق بازرگانی پوست اندازی کند؟/ به بازنشستگی سلام کنید

آقای آل اسحاق چرا نمی گذارید اتاق بازرگانی پوست اندازی کند؟/ به بازنشستگی سلام کنید

یک فعال اقتصادی معتقد است که بزرگترهایی مثل آقای آل اسحاق و دانشمند باید بگذارند تا جوانان در اتاق بازرگانی نفس بکشند.
به گزارش روابط عمومی خانه صنعت معدن و تجارت جوانان ایران:
سید علی صدری،رئیس هیات امنای خانه صمت در خصوص کاندید شدن رئیس اسبق اتاق بازرگانی گفت:ما می بینیم که فردی کاندید انتخابات اتاق بازرگانی شده است که پیشینه اش مشخص است و روزگاری وزیر بازرگانی بوده و رئیس اتاق بازرگانی هم بوده و سنی از او گذشته و هر آنچه می خواسته یا می توانسته را انجام داده و یک تفکر سنتی دارد و حالا آمده با همه ائتلاف ها مذاکره می کند و به دنبال سر لیست شدن در همه لیست هاست و از یک گروه اخراجش می کنند و همه جا هم هست.
صدری اضافه کرد:سوال این است که این رفتار چه معنی دارد؟این یعنی من اعتقادی به تفکر تیمی ندارم و یک گروه خاصی را به عنوان مغزهای متفکر دور خودم ندارم و برای رسیدن به مقصد خودم دست به هر کاری می زنم و در همه لیست ها حضور پیدا می کنم!این پیامش این است که یعنی کار تیمی را قبول ندارند.
سید علی صدری افزود:خطاب مستقیم من به آقای یحیی آل اسحاق است.آقای آل  اسحاق شما برای انقلاب زحمت کشیدید،برای اتاق هم سال های سال کار کردید،چرا نمی گذارید که اتاق پوست اندازی کند و نسل سوم اتاق بیاید روی کار؟نسل سوم اتاق چه کسانی هستند؟نسل سوم افرادی هم سن و سال من هستند.شما کارتان را کردید دیگر. آقای آل اسحاق،آقای دانشمند چرا نمی گذارید اتاق بازرگانی پوست اندازی کند؟اینکه شما می گوئید ما ۳۰ سال تجربه کار اقتصادی داریم در دنیا بی معنی است.تجربه در دنیای پست مدرن محور اصلی برای توسعه یافتگی نیست.تکنولوژی آنقدر سرعتش بالاست و پیشرفت سرعت دارد که ساعت به ساعت ساختارهای تغییر می کند و فقط تجربه کفایت نمی کند و نیاز به علم روز هم دارد که شما متاسفانه ندارید.
وی افزود:امسال انتخابات اتاق بازرگانی با توجه به شرایطی که گذاشته شد،عقلانی تر برگزار می شود اما شاهد انصراف بسیاری هستیم.بنده هم گرچه تایید صلاحیت شدم اما انصراف دادم.دلیل انصراف ها این است که متاسفانه نگاه نامزدها توسعه محور نیست و همه به دنبال این هستند که از این نمد برای خودشان کلاهی بسازند.
رئیس هیات امنای خانه صمت گفت:چندی پیش دیدم دبیر کل سابق اتاق تهران نقدی بر وضعیت اتاق بازرگانی داشت و من برای او پیام فرستادم که فرصت ها و چالش های دوران خود شما به چه سمتی رفت که ایشان با گفتاری غیر عادی ما را متهم به اجیر شدن کردند.
سید علی صدری اضافه کرد:اتاق بازرگانی فضایی است که مختص افراد اثر گذار در اقتصاد است،اینکه افراد با نگاه های دولتی وارد اتاق می شوند یا اساسا سمت و پستی در دستگاه دولتی دارند،به درد اتاق بازرگانی نمی خورند.
این فعال اقتصادی افزود:امثال این افراد باید پدرخوانده ها و مشاورانی بشوند که هدایت کنند و بگویند و مشورت بدهند و نسل سوم عمل کند اما متاسفانه نمی گذارند فضا باز شود.
صدری افزود:برخی از این افراد تا زمانی که زنده هستند می خواهند نقش ایفا کنند و باشند در حالی که یک مقطعی در زندگی هست به نام بازنشستگی و این عزیزان باید به بازنشستگی سلام کنند.
وی در خصوص دلیل انصراف چهره های جوان در انتخابات اتاق بازرگانی گفت:دلیل انصراف این افراد این است که این چهره ها اجازه نمی دهند نسل جوان و جدید که در فضای اقتصاد دستی بر آتش دارند ورود کنند.
رئیس هیات امنای خانه صمت در خصوص پایین آمدن شان و جایگاه اتاق به دست پیرمردهای اتاق بازرگانی گفت:مایی که بخش خصوصی هستیم و باید به دولت کمک کنیم خودمان به دست خودمان کاری می کنیم که به دولت این پیام را می دهد که ما به بلوغ نرسیدیم و نیازمند قیم هستیم برای تعیین تکلیف.این شکایت هایی که آقایان که الان لیدر ائتلافی در اتاق هستند از این جنس است و آسیب است برای اتاق بازرگانی چرا که این مسائل مربوط به ساختار حاکمیت است.اتاق بازرگانی که خودش از منابع خودش می چرخد نباید دنبال بزرگتر باشد و باید بتواند مسائل خود را اداره کند.با این شرایط دولت می آید و تعیین تکلیف می کند که چه کسی در اتاق بنشیند.

فهرست