اتاق فکر صنعت، معدن و تجارت با حضور جوانان و پیشکسوتان راه‌اندازی شود

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار خانه
  4. اتاق فکر صنعت، معدن و تجارت با حضور جوانان و پیشکسوتان راه‌اندازی شود

رئیس هیات مدیره خانه صمت جوانان ایران بر لزوم راه‌اندازی اتاق فکری متشکل از پیشکسوتان و جوانان حوزه صنعت، معدن و تجارت کشور تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران، احسان پیری با اشاره به آغاز به کار خانه صمت جوانان ایران از سال 1383 گفت: در سال‌های گذشته این تشکل، تنها تریبون جوانان در حوزه صنعت، معدن و تجارت بوده است.

وی با اشاره به پیشنهاد وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر برگزاری نشست با مدیران خانه‌های صمت کشور به طور فصلی (هر 3 ماه یک بار) اظهار کرد: جلسات فصلی برای گذر از شرایط اقتصادی فعلی و تحریم‌ها مناسب نیست و پیشنهاد می‌شود این نشست‌ها حداقل ماهی یک بار برگزار شود.

پیری یکی از راهکارهای برون‌رفت اقتصاد کشور از فضای فعلی را ایجاد اتاق فکری متشکل از نخبگان، جوانان و پیشکسوتان حوزه صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد و افزود: خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران تاکنون 15 دوره جشنواره تولیدکنندگان و مدیران جوان و 13 دوره معرفی چهره‌های ماندگار صنعت، معدن و تجارت را برگزار و حدود ۴۵۰ مدیر نمونه به حوزه صمت کشور معرفی کرده‌ است که بسیاری از آنها، مدیران و صاحبان بنگاه‌های بزرگ اقتصادی یا از مدیران موفق دولتی هستند. بنابراین این تشکل می‌تواند در تشکیل اتاق فکر مذکور، نقش موثری ایفا کند.

رئیس هیات مدیره خانه صمت جوانان ایران با اشاره به راه‌اندازی میز بورس و میز خدمات معدنی در این تشکل ادامه داد: خانه صمت جوانان، اولین تشکلی است که معاونت دیپلماسی راه‌اندازی کرده است. همچنین در راستای افزایش تعامل تجاری و اقتصادی با جوانان همسایه، تفاهمنامه‌هایی با جوانان افغانستان و ازبکستان منعقد کرده‌ایم.

پیری بر لزوم حضور پررنگ‌تر جوانان در تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی ارکان وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد و افزود: معاونت معدنی وزارت صمت باید نگاه تعاملی جدیدی با سازمان نظام مهندسی معدن ایران داشته باشد چراکه این سازمان نزدیک به 40 هزار عضو تحصیلکرده در حوزه‌های معدن و زمین‌شناسی دارد و می‌تواند به عنوان بازوی اجرایی در کنار وزارت صنعت، معدن و تجارت باشد. همچنین بسیاری از مشکلات تحقیقاتی، پژوهشی و مشکلات مربوط به اشتغال جوانان در این حوزه را می‌توانیم از طریق تعامل و ارتباط تنگاتنگ با سازمان نظام مهندسی معدن به سرانجام برسانیم.

فهرست