اتصال چک به خودپرداز تا پایان سال

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. اتصال چک به خودپرداز تا پایان سال

رئیس کل بانک مرکزی از آغاز تدریجی اتصال دسته‌چک‌ها به دستگاه‌های خودپرداز در آذرماه و عملیاتی شدن آن تا پایان سال خبر داد.

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران به نقل از مهر، علی صالح‌آبادی گفت: در حال حاضر، امکان تأیید و ثبت چک از طریق اپلیکیشن‌های موبایلی فراهم است اما از طریق پیامک و خودپرداز اجرایی نشده که این مساله مورد تأکید کمیسیون اصل ۹۰ مجلس قرار گرفت.

وی افزود: از آذرماه تا پایان امسال به تدریج همه بانک‌ها امکان تأیید چک از طریق خودپرداز را فراهم می‌کنند. بانک‌ها را ملزم کردیم که با توجه به اینکه بیشتر مشتریان به داخل شعب مراجعه می‌کنند، این امکان از طریق خودپرداز سریع‌تر عملیاتی شود.

رئیس کل بانک مرکزی اظهار کرد: اگر چکی که صادر می‌شود در حساب مربوط به آن، موجودی کافی نداشت، دریافت‌کننده چک می‌تواند از موجودی فرد صادرکننده چک در سایر بانک‌ها آن را وصول کند.

صالح‌آبادی ادامه داد: در حال حاضر فقط ۱۸ بانک این امکان را دارند و تا دی ماه همه بانک‌ها امکان مذکور را فراهم می‌کنند و این فرآیند اجرایی می‌شود که از موجودی فرد صادرکننده چک، در دیگر بانک‌ها امکان برداشت وجود داشته باشد.

فهرست