استاندارد مبارزه با فساد اداری بر پایه رشوه تدوین می شود

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. استاندارد مبارزه با فساد اداری بر پایه رشوه تدوین می شود

رییس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: این سازمان تدوین استاندارد مدیریت مبارزه با رشوه و فساد اداری با تمرکز بر موضوع رشوه را در دستور کار دارد که این کار بر مبنای شاخصه های اعلامی سازمان جهانی استاندارد (ISO) انجام می شود.

«نیره پیروزبخت» امروز (یکشنبه) در خاتمه مراسم امضای تفاهم نامه همکاری سازمان ملی استاندارد و وزارت آموزش و پرورش در خصوص ارتقای کیفی و تعالی مدارس کشور در پاسخ به ایرنا ابراز امیدواری کرد که بتوان در آینده نزدیک استاندارد مدیریت مبارزه با فساد اداری را تدوین کرد.
وی افزود: این موضوع را با دادگستری، ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی و سایر ارگان های نظارتی در میان گذاشتیم که در همه این حوزه ها به جد در حال پیگیری است.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران یادآور شد: در تدوین این استاندارد، اکنون به بحث جریان شفاف اطلاعات ورود نمی کنیم و شاید در آینده در دستور کار قرار گیرد.
پیروزبخت ادامه داد: در موضوع حقوق شهروندی، به صورت جدی به مقوله استاندارد توجه شده و در سخنان رییس جمهوری در این زمینه تاکید شده است.
به گفته این مقام مسئول، باید نظام استانداردسازی بر مبنای حقوق شهروندی در همه سازمان ها و نهادها ساری و جاری شود.
وی خاطرنشان کرد: بر این اساس، سازمان ملی استاندارد نیز در مقوله مسئولیت های اجتماعی که استاندارد جدیدی است و از سوی سازمان جهانی استاندارد (ISO) پیگیری می شود، با همکاری سازمان ها فعالیت می کند تا بتوان نظام استانداردسازی و مسئولیت های اجتماعی را برای هر حوزه تعریف کرد.
به گزارش ایرنا، صبح امروز در اجرای قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد کشور و سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش به منظور گسترش همکاری های علمی فنی آموزشی و پژوهشی، تفاهم نامه ای بین سازمان ملی استاندارد ایران و وزارت آموزش و پرورش به امضا رسید.
موضوع این تفاهم نامه استفاده بهینه از توانایی های علمی، فنی، آموزشی و پژوهشی دو طرف و همکاری در فعالیت هایی همچون برنامه ریزی و طراحی مفاهیم مرتبط با استاندارد و کیفیت برای درج در کتاب‌های درسی، مشارکت در راه‌اندازی ارزیابی کیفیت دستگاهی وزارتخانه بر پایه برنامه تعالی مدیریت مدرسه، تهیه پیش‌نویس و مشارکت در زمینه تدوین استانداردهای ملی مرتبط و مشارکت در تدوین بین المللی مرتبط با موضوع تفاهم نامه است.
همچنین 2 طرف در این تفاهم نامه بر برنامه ریزی و طراحی دوره های آموزشی و دوره های ضمن خدمت برای آموزگاران و دبیران در همه مقاطع تحصیلی، همکاری در توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد، همکاری و مشارکت در آموزش تدوین استاندارد، همکاری در برگزاری دوره های آموزشی و گردهمایی های مرتبط علمی و همکاری در خصوص استاندارد سازی کیفیت مواد و وسایل و تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی تاکید کردند.

فهرست