امیدوارتجریشی: دولت فقط خودروسازی را تولید حساب نکند

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار خانه
  4. امیدوارتجریشی: دولت فقط خودروسازی را تولید حساب نکند

رئیس هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران گفت: در صورتی که دولت فقط خودروسازی را تولید حساب نکند می توان به آینده صنعت امیدوار بود.

رضا امیدوار تجریشی در گفت‌وگو با پایگاه خبری بازرگانان ایران درباره حال و هوای این روزهای تولید عنوان کرد: بازار تولید سال‌هاست که با کمبود سرمایه در گردش مواجه است و اکنون این موضوع بیش از قبل به چشم می‌خورد.

وی ادامه داد: کمبود سرمایه در گردش باعث عدم توازن زنجیره تامین شده و مشکلاتی در تولید بوجود آورده است.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه تولیدکنندگان در زمان مناسب به مواد اولیه دست پیدا نمی‌کنند، افزود: این موضوع نشات گرفته از مشکلات ثبت سفارش و عدم همکاری کارشناسان وزارت صنعت، معدن و تجارت است. چنین رویکردی باعث شده تا مواد اولیه دیرتر از زمان مناسب به دست تولیدکننده برسد لذا تولیدکنندگان برای عرضه به موقع کالاهای خود دچار مشکل شوند.

وی اظهار کرد: دولت نباید فقط خودروسازی را تولید حساب کند. دولت باید صنایع کوچک را در این شرایط مد نظر قرار دهد تا بتواند کمک حال صنایع بزرگ کشور باشند.

امیدوار تجریشی تصریح کرد: برای رفع مشکلات تولید باید امضاهای طلایی برداشته شده و بخشنامه‌های یکشبه را لغو کنند.

وی تاکید کرد: تولید می‌تواند در بدترین شرایط نیز خود را وفق داده و از تهدید‌ها فرصت ایجاد کند، این در حالی است که دولت از بعد نظارتی خود خارج نشده و به مداخلی‌گری نپردازد.

رئیس هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران با اشاره به بهبود شرایط تامین ارز کشور عنوان کرد: درست است که عملکرد بانک مرکزی پس از ورود عبدالناصر همتی بهتر شده است اما همچنان نقدهایی بر آن وارد است و بانک مرکزی برای تصمیم‌گیری برای تخصیص ارز و بازگشت ارز صادراتی باید با تشکل‌های بخش خصوصی و صاحبان بازار مشورت کرده و راهکار مناسب را عملیاتی کند.

فهرست