بازگشت 2 هزار واحد صنعتی به چرخه تولید

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. بازگشت 2 هزار واحد صنعتی به چرخه تولید

رئیس هیات امنا خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران از فعالیت دوباره حدود 2 هزار واحد صنعتی در 2 سال گذشته خبر داد.

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران، سید علی صدری در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی ایران کالا در پاسخ به پرسشی درباره احیای واحدهای راکد صنعتی اظهار کرد: در 2 سال اخیر نزدیک به 2 هزار واحد که با مشکلات مالی تعطیل شده بودند یا در تملک بانک بودند، به چرخه تولید بازگشته‌اند.

وی افزود: البته منظور، واحدهایی است که اهلیت داشته‌اند، نه کسانی که سرمایه‌گذارنما بودند و فقط در شهرک صنعتی زمین خریده بودند اما پول خود را به جای دیگری برده‌اند و به دروغ می‌گویند مشکلات سرمایه در گردش داریم.

رئیس هیات امنا خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران افزود: افرادی که اهلیت دارند و واحد صنعتی آنها تعطیل شده است، می‌توانند به خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان، شرکت شهرک‌های صنعتی یا سازمان صنعت، معدن و تجارت تهران مراجعه کنند تا موانع بازگشت آنها به چرخه تولید برطرف شود.

رونق تولید با حذف مجوزها

صدری با اشاره به تجربه موفق تولید ماسک و الکل در کشور در سال 99 اظهار کرد: ابتدای سال 99 وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو اعلام کردند هرکس داوطلب تولید ماسک و الکل است، می‌تواند این کار را بدون مجوز شروع کند. این باعث شد چرخه تولید ماسک و الکل در کشور ما سرعت بگیرد و ما را از خرید و واردات این محصولات، بی‌نیاز کند. بنابراین اگر از مسیر تولید، مانع‌زدایی شود، خیلی از مشکلات و گرفتاری‌های تولید، به سادگی حل می‌شود.

وی با بیان اینکه به تازگی یک مجوز محیط زیستی در مرحله استقرار صنایع در شهرک‌های صنعتی حذف شده است، افزود: قبلا برای استقرار واحدهای صنعتی در شهرک‌های صنعتی درون زون‌بندی‌هایی که پیش از این، از سازمان محیط زیست برای آنها استعلام گرفته بودیم، باید دوباره استعلام می‌گرفتیم که همین کار، ما را سه چهار ماه عقب می‌انداخت. این استعلام دوباره، به تازگی حذف و به سازمان صمت استان‌ها و شرکت شهرک‌های صنعتی ابلاغ شده است. این یک مثال خوب برای مانع‌زدایی از تولید است.

مکاتبه با دولت و قوه قضاییه درباره عدم قطع برق شهرک‌های صنعتی

عضو هیات مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی تهران در پاسخ به پرسشی درباره تاثیر قطع برق بر فعالیت واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی گفت: قطع برق، صددرصد مشکل ایجاد کرد و گرفتاری‌های زیادی برای برخی واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی را شاهد بودیم. به عنوان مثال در برخی واحدهای تولید صنایع غذایی، مواد اولیه روی خط تولید بود که برق قطع شد و این مساله موجب از بین رفتن مواد اولیه و آسیب رسیدن به تولیدکننده شد.

به گفته وی، مکاتبه تشکل‌های بخش خصوصی با دولت و قوه قضاییه باعث شد در قطعی برق شهرک‌های صنعتی تجدیدنظر شود.

فهرست