بازگشت ۱۰۵۰ واحد صنعتی به چرخه تولید

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. بازگشت ۱۰۵۰ واحد صنعتی به چرخه تولید

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: تاکنون ۱۰۵۰ واحد تولیدی و صنعتی به چرخه تولید برگشته است.

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران به نقل از ایسنا، علی رسولیان اظهار کرد: ۱۰۱۱ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در سطح کشور داریم که از این تعداد ۸۴۳ واحد در حال بهره‌برداری است.

وی عنوان کرد: بخشی‌از واحدهای راکد، تملیکی هستند که تا امروز ۱۰۵۰ واحد به چرخه تولید برگشته و تعداد واحدهایی که در تملک بانک‌ها هستند ولی تعطیل‌اند، رقم پایینی دارد که باید آن‌ها را بررسی و کنیم.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، ادامه داد: فرآیند احیا مشخص است. کلینیک‌های صنعت که در شهرک‌های صنعتی وجود دارند و حدود ۹۰۰ مشاور، به مساله ورود کرده و با مدیران واحدهای راکد مذاکره می‌کنند. بخشی از واحدهای راکد ممکن است به هیچ روشی قابل احیا نباشند، توجیه اقتصادی نداشه یا مالک راغب نباشد.

رسولیان با بیان این‌که آمار نشان می‌دهد بیش‌ از ۴۲ درصد احیا واحدهای صنعتی از طریق سرمایه‌گذاران جدید یا مشارکت اتفاق افتاده است، بیان کرد: فعالان اقتصادی توانمند نقش زیادی در احیا واحدهای راکد داشتند، بنابراین نقش بهم‌رسانی ما بین بنگاه‌های اقتصادی فعال و توانمند و واحدهای راکد باید خیلی قوی باشد که بتوانیم آن‌ها را به یکدیگر وصل کرده و باعث فعال شدن واحدهای راکد شویم.

رسولیان تصریح کرد: پیش‌بینی ما این است که امسال نزدیک به ۱۰ هزار هکتار زمین را به مساحت شهرک‌های صنعتی کشور اضافه کنیم که این مقدار طی سال گذشته کمتر از ۲۰۰۰ هکتار بود.

فهرست