بحران نیروی انسانی در کمین معادن/5 هزار معدن کشور غیرفعالند

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. بحران نیروی انسانی در کمین معادن/5 هزار معدن کشور غیرفعالند

مجری طرح احیای معادن کوچک مقیاس، مشکل نیروی انسانی را از مشکلات مهم حوزه معادن دانست و گفت: تا چند سال دیگر با بحران نیروی انسانی در این حوزه مواجه می‌شویم.

مشکل اصلی کمبود نقدینگی است مشکل بعدی تجهیزات معادن و مشکل سوم مشکلات و موانع اداری است همچنین موارد بعدی مشکلات بازار و نیروی انسانی هستند تا چند سال دیگر با بحران نیروی انسانی مواجه می‌شویم

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران به نقل از ایلنا، سیدرضا عظیمی در نشست معاون معدنی وزیر صمت با فعالان حوزه معدن اظهار کرد: طرح احیا از سال 98 تحت عنوان اقتصاد مقاومتی ابلاغ شد و 791 معدن را فعال کردیم.

وی با اشاره به نظرسنجی از فعالان حوزه معدن درباره مشکلات با توزیع و پایش 2 هزار و 634 پرسشنامه افزود: مشکل اصلی این بخش، کمبود نقدینگی و مشکلات بعدی به ترتیب شامل تجهیزات معادن، مشکلات و موانع اداری، مشکلات بازار و نیروی انسانی، مشکلات اکتشاف معدنی و حوزه زیرساخت است.

عظیمی ادامه داد: تا چند سال دیگر با بحران نیروی انسانی در این حوزه مواجه می‌شویم. این بحران در مورد تکنسین‌ها پررنگ است، تا جایی که پیشنهاد جذب تکنسین معدن از کشورهای دیگر وجود دارد.

وی اضافه کرد: 4 تا 5 هزار معدن غیرفعال داریم که 791 معدن را فعال کرده‌ایم و برای بسیاری از آنها فقط اقداماتی کوچک لازم است. 170 مجموعه سرمایه‌گذار کلان را گرد هم آورده‌ایم و بیشتر آنها تمایل به سرمایه‌گذاری در حوزه معدن دارند.

عظیمی افزود: طرح احیای معادن نیاز به زیرساخت‌های برق و راه دارد. باتامین امکاناتی مانند برق می‌توان تعداد زیادی از معادن را فعال کرد.

فهرست