بسته اخبار اقتصادی در روز چهارشنبه

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. بسته اخبار اقتصادی در روز چهارشنبه

“بره‌کشان چینی‌ها در آغاز سال تحصیلی ایران!”،”ثبات در بازار تسهیلات مسکن طی روزهای اخیر”،”سرمایه‌گذاری سنگین برای شاهرگ اصلی دیتای کشور”،”اظهارات سیف درباره تخصیص منابع بانک‌ها”، از مهمترین عناوین اخبار و گزارش‌های امروز اداره اقتصادی ایسنا است.

به گزارش ایسنا، برخی از مهمترین اخبار اقتصادی امروز – چهارشنبه – در ادامه آمده است که با کلیک روی هر تیتر، متن کامل آن در دسترس خواهد بود.

بره‌کشان چینی‌ها در آغاز سال تحصیلی ایران!

با نزدیک شدن به مهر ماه بازار لوازم التحریر از رونق نسبتا زیادی برخوردار شده است، بازاری که تنوع بسیار زیادی در اقلام و قیمت‌های آن وجود دارد.

ثبات در بازار تسهیلات مسکن طی روزهای اخیر

این روزها علی رغم تغییرات نرخ سود سپرده‌ها در بازار پول، قیمت هر برگ اوراق تسهیلات مسکن نسبت به هفته‌های گذشته تغییر محسوسی نداشته است.

اظهارات سیف درباره تخصیص منابع بانک‌ها

رییس کل بانک مرکزی یادآور شد که منابع باید به صورت بهینه به جاهایی که بیشترین کمک را به تولید می‌کنند تخصیص داده شود.

در جلسه شورای پول و اعتبار چه گذشت؟

جلسه امروز عصر (سه‌شنبه) شورای پول و اعتبار هم ظاهرا مصوبه یا تصمیم‌گیری درباره وضعیت مؤسسات اعتباری که قرار بر ادغام آنها و تشکیل بانک جدید است، نداشت.

پاشنه آشیل صنعت نفت ایران کجاست؟

نگاه اجمالی به تاریخ کشور حاکی از آن است که صنعت نفت با قدمت 100 ساله همچنان نتوانسته برای توسعه کاملا روی پای خود بایستد، به‌طوریکه می‌توان گفت نیازمندی صنعت نفت به سرمایه و فناوی پاشنه آشیل این پیر صد ساله است.

مصرف آب پایتخت کاهش یافت

براساس آمارهای به دست آمده در سال گذشته جمعیت کشور نسبت به سال ۱۳۹۰ رقمی در حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر افزایش یافته ولی به رغم این افزایش جمیعت مصرف آب تهران ۱.۷۲ درصد کاهش داشته است.

کمتر کالایی گران شد

تازه‌ترین گزارش از متوسط قیمت خوراکی‌ها نشان می‌دهد که عمده تغییرات در شیب ارزانی بوده و حداکثر گرانی در بین 11 کالای اصلی به یک درصد هم نرسیده است. این روال در هفته پایانی مردادماه نیز تکرار شده بود.

طلای جهانی در بالاترین قیمت یک سال گذشته ایستاد

طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی که ریسک‌های ژئوپلتیکی پیرامون کره شمالی همچنان ادامه داشت و همچنین تحت تاثیر تورم اندک در آمریکا که ممکن است افزایش نرخ‌های بهره را به تاخیر بیندازد، ثابت ماند.

تجمیع همه خدمات هوشمند در کارت ملی/هدررفت بودجه با ارائه کارت‌های متعدد

وزیر ارتباطات با اشاره به هدررفت بودجه کشور در ارائه کارت‌های هوشمند متعدد توسط دستگاه‌ها، نسبت به تجمیع خدمات در کارت ملی هوشمند در آینده‌ای نزدیک ابراز امیدواری کرد.

قاچاق ۲.۸ میلیارد نخ سیگار طی ۵ ماه

رییس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور از قاچاق ۲.۸ میلیارد نخ سیگار طی پنج ماهه نخست سال جاری خبر داد و اعلام کرد: برآورد میزان قاچاق در پنج ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۷ درصد کاهش یافته است.

چالش دولت با خصوصی‌سازی ناموفق مخابرات

خصوصی‌سازی‌های ناموفق شرکت مخابرات ایران و بخش‌های تابعه، تخریب فضای رقابتی و عدم استفاده مناسب از ظرفیت قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و ضعف در نظارت از عواملی است که به عنوان چالش‌های حوزه ماموریت وزارت ارتباطات اعلام شده است.

سرمایه‌گذاری سنگین برای شاهرگ اصلی دیتای کشور

شاهرگ اصلی دیتای کشور به ویژه در شهر و روستا در شبکه زیرساخت مخابرات در حال ایجاد و بدین ترتیب نوسازی بخش دیتای شبکه مخابراتی کشور به صورت خاص در آن دیده شده است.

بازهم فیش‌های حقوقی!

حدود ۱۸ ماه از آغاز ماجرای جنجالی فیش‌های حقوقی گذشته، اما ظاهرا حواشی و ابهامات آن همچنان پابرجاست. جریانی که با وجود موضع گیری‌های متفاوت هیچ گاه صراحتی در مورد چرایی روشدن این فیش‌ها و عوامل منتشرکننده آن وجود نداشت.

مقصد بعدی نقدینگی‌های سرگردان کجاست؟

یک اقتصاددان می‌گوید: اکنون که دولت نرخ سود بانکی را کاهش داده، باید ارز را تک‌نرخی کند تا به این ترتیب نوسانات در بازار ارز و سکه کوتاه‌مدت شده و نقدینگی سرگردان به آن سمت حرکت نکند.

سرنوشت پراید در انتظار موتورسیکلت‌های ۱۲۵ سی‌سی

حدود ۴۰ سال از زمان تولید موتورسیکلت‌های ۱۲۵ سی‌سی می‌گذرد و در حالی که اجازه تولید و تردد این وسیله نقلیه در هیچ یک از کشورهای توسعه یافته داده نمی‌شود، اما همچنان عمده ترین موتورسیکلت تولیدی در ایران است.

فهرست