بسته خبری تولید/ استعلام از محیط‌زیست برای استقرار در شهرک‌های صنعتی لغو شد

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. بسته خبری تولید/ استعلام از محیط‌زیست برای استقرار در شهرک‌های صنعتی لغو شد

لغو استعلام از محیط زیست برای استقرار در شهرکهای صنعتی، تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان به زیرساخت‌های معادن کوچک، ابطال واگذاری نیشکر هفت ‌تپه، آغاز مزایده عمومی معادن استان تهران و آزاد شدن صادرات فولاد، برخی از مهم‌ترین اخبار حوزه صنعت و تولید در هفته گذشته‌اند.

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت اعلام کرد: صدور مجوز ساخت، توسعه، تغییر خط تولید، تغییر محل واحدهای صنعتی، تولیدی و معدنی در مرحله استقرار در داخل شهرک‌های و نواحی صنعتی که تحت نظارت سازمان حفاظت محیط‌زیست رده‌بندی شده‌اند، مستلزم اخذ استعلام از این سازمان نیست.

به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت صمت مکلف است درباره محصولاتی که تعیین رده نشده‌اند، از سازمان حفاظت محیط‌زیست استعلام کند و سازمان مزبور پس از رده‌بندی محصول، به استعلام مربوطه پاسخ دهد.

تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان به زیرساخت‌های معادن کوچک

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: امسال ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه از محل حقوق دولتی به بخش زیرساخت‌ها به منظور فعال‌سازی معادن کوچک اختصاص می‌یابد.

به گزارش تسنیم، وجیه‌الله جعفری افزود: زیربنا‌ها در سال جاری به 800 میلیارد تومان بودجه لازم دارد و در حوزه احیا و فعال‌سازی معادن کوچک نیز نیازمند200  میلیارد تومان هستیم.

وی از افزایش 600 میلیارد تومانی بودجه صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی در سال جاری خبر داد و گفت: از این میزان 400 میلیارد تومان از محل حقوق دولتی و 200 میلیارد تومان از سوی ایمیدرو تخصیص خواهد یافت.

ابطال واگذاری نیشکر هفت ‌تپه

با ورود دستگاه‌های نظارتی، دادخواست ابطال واگذاری پرفساد شرکت هفت تپه به دادگاه ویژه حقوقی رسیدگی کننده به پرونده‌های مساله‌دار خصوصی‌سازی ارجاع شد و پس از برگزاری جلسات رسیدگی دادگاه در زمستان سال گذشته، رای ابطال واگذاری هفت تپه صادر شد.

به گزارش فارس، سال گذشته تصمیم‌گیری پیرامون واگذاری شائبه‌دار شرکت هفت‌تپه توسط سازمان خصوصی‌سازی به هیات داوری محول شد. با ورود دستگاه‌های مختلف نظارتی اعم از دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور و اعتراض به رأی هیات داوری، دادخواست ابطال واگذاری پرفساد شرکت هفت تپه به دادگاه ویژه حقوقی رسیدگی کننده به پرونده‌های مساله‌دار خصوصی‌سازی ارجاع  شد و پس از برگزاری جلسات رسیدگی دادگاه در زمستان سال گذشته، رای ابطال واگذاری هفت تپه صادر گردید. علت تاخیر در اعلام حکم این دادگاه، تمهید شرایط انتقال مالکیت توسط دولت و جلوگیری از به وجود آمدن مشکلات کارگری بوده است.

مزایده عمومی معادن استان تهران آغاز شد

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت استان تهران گفت: مزایده عمومی 5 هزار و ٨۶۶ فقره از معادن کشور آغاز شد که ۴۵ محدوده معدنی متعلق به تهران است.

به گزارش ایرنا، علی عبدی افزود” تاریخ دریافت اسناد مزایده ۱۴۰۰/۰۳/۱۳ و حداکثر زمان ارسال مدارک ۲۷ خرداد و زمان بازگشایی پاکت‌ها پایان خرداد 1400 خواهد بود.

بازپس‌گیری ۴۰۰ هکتار زمین محبوس در شهرک‌ها و نواحی صنعتی

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امسال و در عمل به منویات رهبر معظم انقلاب، برنامه بازپس‌گیری ۴۰۰ هکتار از زمین‌های حبس شده در شهرک‌های صنعتی کشور در دستور کار قرار دارد.

به گزارش تسنیم، علی رسولیان افزود: این زمین‌ها در سال‌های گذشته به متقاضیان واگذار شد، اما صاحبان آن‌ها به دنبال فعالیت صنعتی نبوده یا فعالیت‌های سوداگرانه را دنبال کرده‌اند.

اختلاف ۲.۶ میلیون‌ تنی آمار تولید و مصرف فولاد تکذیب شد

سرپرست معاونت امور معادن و امور معدنی وزارت صمت ضمن تکذیب خبر اختلاف ۲.۶ میلیون تنی در آمار تولید و مصرف فولاد گفت: اختلاف تنها ۳۰۰ هزار تن و مربوط به موجودی انبارهای واحد‌های تولیدی است.

به گزارش ایرنا، اسدالله کشاورز افزود: تولید واقعی شمش فولاد 29 میلیون تن بوده است که به میزان 22.2 میلیون تن مصرف و میزان صادرات ما حدود 6 میلیون و 500 هزار تن بوده است . پس اختلاف تنها 300 هزار تن است‌ و کسری که مشاهده می‌کنید گم نشده و به میزان موجودی کف انبار واحد‌های تولیدی مربوط است.

کاهش ۴۰ درصدی تقاضا در بازرگانی داخلی

نائب رئیس کمیسیون بازرگانی داخلی اتاق بازرگانی ایران گفت: بازرگانی داخلی آسیب جدی دیده و کاهش تقاضا نسبت به پیش از کرونا بیش از 40 درصد بوده است.

به گزارش ایلنا، اسماعیل یزدان‌پناه افزود: بازرگانی داخلی بسیار به توانایی‌ مردم وابسته است اما متاسفانه قدرت خرید بسیار کم شده و با  افزایش حقوق‌ها در سال 1400 شاید بتوان آن را تا حدودی جبران کرد. 2 موضوع مهم به بازرگانی داخلی ما آسیب زد؛ نخست کرونا و دوم نرخ ارز.

صادرات فولاد آزاد شد

به گزارش ایلنا، با تایید وزارت صنعت، معدن و تجارت، صادرات محصولات فولادی (مقاطع طویل) واحد‌های مجاز از ۲۵ اردیبهشت به مدت 3 ماه آزاد شد.

فهرست