بسته خبری تولید/ امکان صادرات ریالی فراهم شد

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. بسته خبری تولید/ امکان صادرات ریالی فراهم شد

فعالیت سامانه ثبت فروش ریالی صادرات به سایر کشورها، آمادگی ایدرو برای مشارکت در ایجاد طرح بازیافت هواپیما، کاهش اشتغال در معادن و افزایش قیمت سیمان، برخی از مهم‌ترین اخبار حوزه صنعت و تولید در هفته گذشته‌اند.

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران، معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران از آغاز به کار ثبت فروش ریالی برای صادرات به سایر کشورها که در بازه زمانی ۲۲ فروردین تا ۱۶ مرداد ۹۷ انجام شده است، خبر داد.

به گزارش سازمان توسعه تجارت ایران، حمید زادبوم گفت: صادرکنندگانی که در بازه زمانی ۲۲ فروردین ۹۷ تا ۱۶ مرداد ۹۷ به سایر کشورها، به جز عراق و افغانستان، فروش ریالی داشته‌اند، می‌توانند نسبت به ثبت اولیه اطلاعات کوتاژهای صادراتی خود در سامانه جامع تجارت اقدام کرده و همزمان، مدارک و مستندات مربوط به فروش ریالی خود را به دبیرخانه کمیته اقدام ارزی مستقر در دفتر توسعه خدمات بازرگانی ارائه دهند.

کاهش اشتغال در معادن

گزارش عملکردها در 2 ماه نخست سال جاری و مقایسه آن با مدت مشابه سال گذشته، در بخش پروانه بهره‌برداری معادن، آمار منفی را نشان می‌دهد و تعداد مجوزهای صادره برای این بخش، کاهشی بوده است.

به گزارش ایسنا، بر اساس گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت)، میزان صدور مجوزهای معدنی (به‌جز پروانه بهره‌برداری) و هزینه صرف شده به جهت عملیات اکتشاف در 2 ماه سال جاری نسبت به دو ماه نخست سال ۱۳۹۹ افزایشی بوده اما در مقابل، میزان اشتغال در معادن به واسطه پروانه بهره‌برداری و صدور این مجوز، کاهشی بوده است.

افزایش 12 درصدی قیمت سیمان

بر اساس ابلاغیه انجمن صنفی سیمان به تولیدکنندگان این صنعت، قیمت سیمان فله 12 درصد افزایش یافت.

به گزارش فارس، رئیس انجمن صنفی سیمان در نامه‌ای به کارخانه‌های عضو این انجمن، از صدور مجوز افزایش 12 درصدی قیمت سیمان فله برای مصرف در پروژه‌های عمرانی، صنایع سیمان‌بر و انبوه‌سازی خبر داد. فروردین امسال نیز با مصوبه انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان و هماهنگی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، قیمت سیمان فله و کیسه‌ای 50 کیلویی افزایش یافت.

جمع‌آوری بیش از ۱۱ هزار ماینر غیرمجاز

شرکت توزیع برق تهران بزرگ اعلام کرد: با هدف مبارزه با فعالیت‌های غیرقانونی مزارع استخراج ارز دیجیتال، تاکنون بیش از ۱۱ هزار ماینر غیرمجاز در سطح پایتخت جمع آوری شده است.

به گزارش مهر، اجرای این مانور در راستای طرح‌های قبلی در زمینه مبارزه با فعالیت‌های غیرقانونی مزارع استخراج ارز دیجیتال بوده و طی آن، بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده و به طور ضربتی، بعد از ظهر دوشنبه ۲۴ خرداد، نیروهای عملیاتی شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ همزمان با سایر شرکت‌های توزیع برق در سراسر کشور، به واحدهای مسکونی، تجاری یا صنعتی که پیش از این شناسایی شده و دارای ماینرهای غیرمجاز ارز دیجیتال بودند، مراجعه و ضمن قطع انشعابات غیرمجاز برق، با همراهی عوامل قضایی و انتظامی، اقدام به جمع‌آوری بیش از ۶۰ ماینر غیرمجاز کردند.

آمادگی ایدرو برای مشارکت در طرح بازیافت هواپیما

معاون وزیر صمت و رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) از آمادگی این سازمان رای مشارکت در راه اندازی مرکز اسقاط و بازیافت هواپیما خبر داد.

به گزارش وزارت صمت، حسن صالحی‌نیا در نشست مشترک با رئیس هیئت مدیره شرکت فارسکو، گفت: از مهمترین مزیت‌های این طرح می‌توان به صرفه‌جویی حاصل از اجرای این طرح، به‌ویژه در حوزه انرژی و مصرف مواد خام مانند آلومینیوم، مس و فولاد اشاره کرد.

فهرست