بسته خبری تولید/ بخشودگی مالیاتی برای ایفای تعهد ارزی ۷۰ درصدی

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. بسته خبری تولید/ بخشودگی مالیاتی برای ایفای تعهد ارزی ۷۰ درصدی

بخشودگی مالیاتی برای ایفا تعهد ارزی ۷۰ درصدی، امضای تفاهم‌نامه ۴.۵ میلیارد دلاری شرکت مس و وزارت صمت، رونمایی از طرح نجات اقتصاد ایران، آزاد شدن صادرات شمش فولاد و برگزاری نخستین «هکاتون» صنایع معدنی، برخی از مهم‌ترین خبرهای تولید و صنعت در هفته گذشته هستند.

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران، معاون وزیر صمت ایران اظهار کرد: بر اساس مصوبات کمیته اقدام ارزی، صادرکنندگان سال ۹۸ که تا ۳۱ تیر پارسال 70 درصد تعهدات صادراتی خود را ایفا کرده‌اند، مشمول بهره‌مندی از نرخ صفر مالیاتی و استرداد کامل مالیات بر ارزش افزوده خواهند بود.

به گزارش ایلنا، حمید زادبوم با بیان این مطلب افزود: سایر صادرکنندگان سال ۹۸ که تا ۳۱ تیر ۱۴۰۰ نسبت به ایفای تعهدات ارزی خود به میزان ۹۰ درصد صادرات خود اقدام کنند، مشمول بهره‌مندی از نرخ صفر مالیاتی و استرداد کامل مالیات بر ارزش افزوده خواهند بود.

به گفته وی، صادرکنندگان سال ۹۹ برای بهره‌مندی از نرخ صفر مالیاتی و استرداد مالیات بر ارزش افزوده کامل حاصل از صادرات، باید تا ۳۱ شهریور نسبت به ایفای تعهدات ارزی خود به میزان ۹۰ درصد ارزش صادرات، اقدام کنند.

امضای تفاهم‌نامه ۴.۵ میلیارد دلاری شرکت مس و وزارت صمت

دومین مرحله از طرح «اقتصاد مقاومتی با شرکت‌های برتر» با امضای تفاهم‌نامه بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و 5 شرکت بزرگ تولیدی برگزار شد که ضمن آن تفاهم‌نامه ۴.۵ میلیارد دلاری همکاری توسعه سرمایه‌گذاری میان شرکت ملی صنایع مس ایران و وزارت صمت به امضا رسید.

به گزارش ایسنا، در گام دوم از اجرای طرح اقتصاد مقاومتی با شرکت‌های برتر، شرکت‌های ملی صنایع مس ایران، شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر، گروه صنعتی زر، شرکت ایران رادیاتور و شرکت سنگ آهن گهر زمین حضور داشتند که شرکت ملی صنایع مس ایران ۲۶ موضوع به ارزش 3 میلیارد یورو، گروه صنعتی زر (زرماکارون) ۱۸ طرح به ارزش ۲ میلیارد دلار، شرکت گهر زمین ۱۹ موضوع به ارزش ۱.۷ میلیارد یورو، شرکت گل گهر ۳۶ موضوع به ارزش 5 میلیارد یورو و ایران رادیاتور 2 موضوع به ارزش ۴۰ میلیون دلار به امضا رساندند.

ارائه مشوق‌های ویژه حق واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی

وزیر صنعت، معدن و تجارت از ارائه مشوق‌های ویژه حق واگذاری زمین به واحدهای تولیدی که پیش از موعد مقرر تکمیل و راه‌اندازی شوند، خبر داد.

به گزارش شاتا، علیرضا رزم حسینی افزود: یک طرح توسعه شهرک صنعتی(شهرک شماره دو) با حدود ۴۲۰ هکتار زمین در شهرستان فیروزکوه در دست اقدام است که برای تکمیل زیرساخت‌های آن تلاش خواهیم کرد.

رزم‌حسینی تصریح کرد: به واحدهای تولیدی و صنعتی که پیش از زمان مقرر تکمیل و راه‌اندازی شوند، مشوق‌های ویژه حق واگذاری زمین در شهرک ها و‌ نواحی صنعتی خواهیم داد.

رونمایی از طرح نجات اقتصاد ایران

اتاق بازرگانی تهرن از بسته نجات اقتصاد ایران که با محوریت بخش خصوصی برای عبور از بحران‌های اقتصادی کشور طراحی شده است، رونمایی کرد.

به گزارش اتاق، این بسته در قالب طرح «بنای ایران» که محصول مشترک اتاق تهران و پژوهشکده سیستگذاری شریف و اندیشکده کسب‌وکار شریف است، تدوین شده است. اصلی‌ترین سرفصل‌های این بسته به خصوصی‌سازی، سیاست‌های ارزی، توسعه صادرات، تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام، کاهش بروکراسی و مبارزه با فساد اختصاص دارد.

امضای سند توسعه همکاری‌های جدید گمرکی بین ایران و چین

در نشستی با حضور رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران و معاون وزیر گمرک و تجارت جمهوری خلق چین، سند همکاری توسعه خدمات گمرکی به فعالان مجاز اقتصادی دو کشور امضا شد و راه‌های توسعه همکاری های گمرکی ایران و چین مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش گمرک، مهدی میراشرفی، معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران و دانگ لینگ جون، معاون وزیر گمرک و تجارت کشور چین، پس از بیان راه‌های ارتقا خدمات گمرکی ایران و چین برای افزایش مناسبات تجاری از سوی دو کشور این تفاهم نامه را امضا کردند.

فعالیت دوباره سامانه تایید منشا ارز

سخنگوی گمرک گفت: با پیگیری‌های گمرک، سامانه تایید منشا ارز بانک مرکزی که تبادل دیتا با گمرک را متوقف کرده بود، دوباره فعال شد.

به گزارش ایلنا، سید روح اله لطیفی افزود: بانک مرکزی تبادل اطلاعات با گمرک را از سر گرفته و مشکل تایید منشا ارز اظهارنامه های گمرکی و یا تایید سامانه‌ای ارز در زمان ترخیص کالا برطرف شده است و صاحبان کالا می‌توانند به اظهار کالا بپردازند.

به گفته وی، این سامانه از سال 1390 فعال بوده و تایید منشا ارز واردات کالاها از این طریق از سوی بانک مرکزی در دو مرحله اظهار کالا و ترخیص انجام می‌شد که برای جایگزینی، تغییر سرویس یا فرآیند جدید حتما باید دیتاهای لازم بانک مرکزی در اختیار گمرک قرار گیرد.

احیای شرکت فاستونی اردستان بعد از 6 سال

وزیر صنعت، معدن و تجارت در شرکت تولیدی فاستونی اردستان را افتتاح کرد.

به گزارش شاتا، واحد تولیدی فاستونی اردستان پس از 6 سال تعطیلی، 31 اردیبهشت دوباره آغاز به کار کرد.

برگزاری مزایده 6  هزار محدوده و معدن غیرفعال

سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت از آزادسازی قریب 6 هزار محدوده و معدن غیرفعال کشور توسط وزیر صمت خبر داد.

به گزارش فارس، اسدالله کشاورز گفت: فرآیند مزایده عمومی حدود 6 هزار محدوده و معدن غیر فعال و بلاتکلیف کشور آغاز شده است و از 8 خرداد سال جاری برنامه مزایده عمومی محدوده‌های اکتشافی، مجوز برداشت، گواهی کشف و پروانه‌های بهره‌برداری این معادن در ٣١ استان کشور، جنوب کرمان، مناطق تجاری ارس، ماکو و قشم با هدف ایجاد فرصت برابر و شفافیت در واگذاری انجام می‌شود.

صادرات مازاد پاکت کاغذی سیمان، بلامانع شد

براساس اعلام و ابلاغ مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صمت، صادرات مازاد نیاز مصرف داخلی پاکت کاغذی سیمان بلا مانع خواهد بود.

به گزارش ایسنا، سعید عباسپور، مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صمت در نامه‌ای خطاب به مدیرکل دفتر صادرات گمرک جمهوری اسلامی، مجوز صادرات پاکت سیمان را صادر کرده است.

موافقت مجلس با کلیات طرح رفع موانع تولیدات کشاورزی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی کلیات طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی را به تصویب رساندند.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی چهارشنبه، گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مورد طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی را بررسی کرده و در نهایت کلیات این طرح را به تصویب رساندند.

صادرات شمش فولاد آزاد شد

مدیر کل صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای خطاب به مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صمت، فهرست واحدهای مجاز به صادرات شمش فولاد شامل بیلت، بلوم و اسلب را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، اعلام اسامی واحدهای مجاز به صادرات شمش فولاد شامل بیلت، بلوم و اسلب توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) گواه این است که صادرات شمش فولاد آزاد شد.

نخستین «هکاتون» صنایع معدنی برگزار می‌شود

نخستین هکاتون صنایع معدنی ایران خرداد امسال با هدف توسعه فناوری‌های دیجیتال این حوزه برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، هکاتون (Hackathon) رویدادی است که در آن جمعی از برنامه‌نویسان، طراحان گرافیک، مدیران پروژه و طراحان واسط کاربری که درگیر توسعه نرم افزار هستند، برای رسیدن به هدف خاصی دور یکدیگر جمع می‌شوند. در اکثر موارد، هکاتون‌ها با هدف ایجاد یک نرم‌افزار کاربردی و مفید رخ می‌دهند.

بر همین اساس ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمند سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نخستین هکاتون این حوزه را با همکاری یک مرکز نوآوری و یک شتاب‌دهنده برگزار کند.

مهلت ثبت‌نام در این رویداد که با هدف به کارگیری فناوری‌های نوظهور در صنایع معدنی و حرکت صنعت به سمت تحول دیجیتال برگزار می‌شود تا ۱۹ خردادماه سال جاری است.

 

 

فهرست