بسته خبری تولید/ حمایت دولت از واحدهای تولیدی صادرات‌محور

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. بسته خبری تولید/ حمایت دولت از واحدهای تولیدی صادرات‌محور

حمایت دولت از واحدهای تولیدی صادرات‌محور، تخفیف ۵۰ درصدی برای سرمایه‌گذاری در مناطق محروم و انعقاد ۲ قرارداد ساخت بین مناطق نفت‌خیز جنوب و دانش‌بنیان‌ها، برخی از مهم‌ترین اخبار حوزه تولید و صنعت در هفته گذشته‌اند.

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران، معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: این سازمان از استقرار واحدهای تولیدی صادرات‌محور در شهرک‌ها و نواحی صنعتی به طور کامل حمایت می‌کند.

به گزارش ایرنا، رضا رحیمی افزود: بنگاه‌های کوچک که در زمینه صادرات فعالند و شرکت‌هایی که ظرفیت مناسبی برای توسعه صادرات به شمار می‌آیند، از حمایت‌ها و مشوق‌های گوناگون برخوردار خواهند شد.

تخفیف ۵۰ درصدی برای سرمایه‌گذاری در مناطق محروم

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اظهار کرد: برای کسانی که در شهرک‌های صنعتی مناطق محروم زمین می‌گیرند، ۵۰ درصد تخفیف قائل می‌شویم تا مشوقی برای سرمایه‌گذاری باشد.

به گزارش ایلنا، علی رسولیان افزود: ممکن است این مشوق به تنهایی باعث سرمایه‌گذاری نشود و مسائل بانکی و مالیاتی باید آن را تکمیل کنند. اکنون در منطقه ویژه بانه همه متقاضی سرمایه‌گذاری هستند و واحدهای بسیار خوبی نیز شکل گرفته است.

وی افزود: برخی استان‌ها مانند کهکیلویه و بویراحمد در سرمایه‌گذاری رشد زیادی نکرده است. از همین رو منابع مالی بسیار خوبی را اختصاص می‌دهیم و عمده منابع خود را به استان‌های محروم تزریق می‌کنیم. با این حال نیاز به مجموعه‌ای از مشوق‌ها وجود دارد تا سرمایه‌گذاری شکل بگیرد.

انعقاد ۲ قرارداد ساخت بین مناطق نفت‌خیز جنوب و دانش‌بنیان‌ها

مدیر امور فنی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از امضای ۲ قرارداد مهم ساخت بار اول با شرکت‌های دانش‌بنیان ‏در آینده نزدیک خبر داد.‏

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، صادق فتح‌الهی گفت: بومی‌سازی مواد جلوگیری‌کننده از هرزروی سیال حفاری و طراحی، ساخت داخل و ارائه ‏خدمات پلاگ متورم‌شونده قابل نصب و برداشت، قراردادهایی هستند که مجوزهای عقد قرارداد آنها صادر ‏شده است.‏

وی مجموع ارزش این ۲ قرارداد را حدود ۵٠٠ میلیارد ریال عنوان‌ و بیان کرد: بومی‌سازی، حمایت از ‏ساخت داخل، تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان، ارتقای سطح ریسک‌پذیری دستگاه‌های اجرایی و صرفه‌جویی ‏چشمگیر حاصل از این تولیدات را از مهم‌ترین مزیت‌های این قراردادها برشمرد.‏

اعلام جزئیات تخصیص سهمیه ورق فولادی قطعه‌سازان خودرو

جزئیات نحوه تخصیص سهمیه ورق فولاد واحدهای سازنده قطعات خودرو که تاکنون سهمیه‌ای از سامانه بهین‌یاب نگرفته‌اند، از سوی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران مشخص شد. بر این اساس، میزان سهمیه این واحدهای قطعه ساز توسط ایدرو مشخص می‌شود.

به گزارش فارس، محسن صالحی‌نیا، رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران طی نامه‌ای به معاون امور صنایع و معاون معدنی وزیر صنعت، رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و مدیرعامل بورس کالا جزئیات نحوه تأمین ورق فولادی مورد نیاز قطعه سازان خودرو که تاکنون موفق به دریافت سهمیه از سامانه بهین یاب نشده‌اند را اعلام کرد.

بر این اساس، نحوه تخصیص ورق فولادی به واحدهای قطعه‌ساز دارای مجوز یا بدون مجوز در 7 بند مشخص شده است. در عین حال سهمیه فولاد این واحدهای سازنده قطعات توسط سازمان گسترش تعیین خواهد شد.

فراخوان ایده‌های قابل تجاری‌سازی در صنعت چسب

با برگزاری چالش در زمینه توسعه صنعت چسب از تیم‌ها و محققان درخواست شده است تا ایده‌های قابل تجاری‌سازی و تولید انبوه خود را در این حوزه تا ۱۵ مرداد ماه ارائه دهند.

به گزارش ایسنا، برنامه چالش‌های فناوری و نوآوری (اینوتن) با همکاری یکی از شرکت‌های فناور چالشی برای ارائه ایده و  محصولات فناورانه مرتبط با صنعت چسب است و علاقه‌مندان می‌توانند حداکثر تا ۱۵ مرداد، طرح مفهومی خود را مدون و سپس از طریق سامانه اینوتن به‌صورت آنلاین ثبت کنند.

برگزیدگان مرحله نخست، 3 ماه فرصت خواهند داشت تا ضمن تکمیل مستندات فنی و اقتصادی طرح خود، ‌نمونه آزمایشگاهی محصول خود را مطابق با طرح اولیه ارائه دهند و در پایان این مرحله (دوم) جهت انتخاب طرح برتر، مستندات فنی و اقتصادی و نیز نمونه‌ آزمایشگاهی ارائه شده از سوی هر شرکت‌‌کننده توسط هیات داوران ارزیابی و برنده نهایی معرفی می‌شود.

ایفای تعهدات ارزی حاصل از صادرات سال ۱۳۹۷ تسهیل شد

مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: با توجه به تشکیل کمیته و جلسات مختلف برگشت ارز حاصل از صادرات سال‌های ۱۴۰۰-۱۳۹۷ بخش زیادی از مشکلات صادرکنندگان سال ۱۳۹۷ در حوزه ایفای تعهدات ارزی رفع شده است.

به گزارش فارس، احسان قمری افزود: تعدادی از صادرکنندگان سال۱۳۹۷ که واجد تعهد ارزی حاصل از صادرات هستند، نسبت به ثبت سفارش واردات در چارچوب اولویت‌های اعلامی وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدام کرده‌اند و برخی کالاهای وارداتی آنان در گمرکات کشور موجود بوده که لازم است در خصوص رفع تعهدات این گروه از صادرکنندگان با توجه به ضرورت تسهیل‌گری در این حوزه اقدام شود.

فهرست