بی‌توجهی به مشکلات شهرک‌های صنعتی

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. بی‌توجهی به مشکلات شهرک‌های صنعتی

بی‌توجهی به مشکلات شهرک‌های صنعتی

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران، به نقل از جهان صنعت علیرضا سلیمی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره وضعیت شهرک‌های صنعتی گفت: بسیاری از فعالان اقتصادی از قیمت زمین در شهرک‌های صنعتی گلایه‌های جدی دارند، بنابراین باید هرچه سریع‌تر تصمیم درستی در این زمینه اخذ شود، زیرا در شرایطی که سرمایه‌گذاران عمده سرمایه خود را برای تامین زمین هزینه می‌کنند، تامین سرمایه در گردش مشکل است.
وی ادامه داد: با وجود اینکه شهرک‌های صنعتی در برخی شهرها فعال شده‌اند، اما ایجاد زیرساخت‌های موردنیاز مانند برق و آب با مشکل روبه‌رو است، در واقع سرمایه‌گذار میلیاردها تومان سرمایه‌گذاری کرده، اما با مشکل تامین آب و برق روبه‌رو است و هرچه این مشکل را متذکر می‌شویم، گوش شنوایی وجود ندارد.
نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: زمانی که برای شهرک‌های صنعتی مجوز صادر می‌شود باید به موضوع تامین زیرساخت‌های این شهرک‌ها توجه ویژه شود.
سلیمی توسعه شهرک‌های صنعتی را از دیگر موضوعات مهم برشمرد و افزود: در حال حاضر طرح آمایش جدی برای این موضوع وجود ندارد، در برخی موارد شهرک‌های صنعتی در مکان‌هایی تاسیس شده که هزینه‌های مازادی را به فعالان اقتصادی تحمیل می‌کند و این وضعیت خود به مانعی برای تولید تبدیل شده است، در واقع مکان‌یابی این مجموعه‌ها دقیق نیست.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: امیدوارم مدیریت جدید شهرک‌های صنعتی بتواند بر مشکلات مزمن این بخش فائق آید و مسیر را اصلاح کند.

فهرست