تأمین مالی زنجیره‌ای بنگاه‌های راکد

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. تأمین مالی زنجیره‌ای بنگاه‌های راکد

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تأمین مالی زنجیره‌ای بنگاه‌های راکد و کسب‌وکارهای تعطیل، از ابلاغ مصوبه این طرح توسط بانک مرکزی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران به نقل از مهر، سیدرضا فاطمی امین عصر جمعه در حاشیه جلسه شورای اداری لرستان به برنامه ریزی این وزارتخانه برای احیای واحدهای صنعتی اشاره کرد و گفت: در حوزه مسائل بنگاه‌ها و کسب و کارهای تعطیل و راکد، تحلیلی در وزارت صنعت انجام دادیم و ۲۱۵ مسئله احصا کردیم.

وی افزود: در جمع‌بندی و تحلیل خود به ۳۰ راه حل برای رفع مشکلات این واحدها رسیدیم.

وزیر صمت تأمین مالی زنجیره‌ای را یکی از راه حل‌ها اعلام کرد و گفت: مسئله سرمایه در گردش در همه واحدها وجود دارد و موضوع بسیار مهمی است.

وی ادامه داد: کاری را از 2 ماه قبل به شکل پایلوت در بانک صنعت و معدن شروع کردیم و بانک مرکزی هم مصوبه آن را ابلاغ کرد. در قالب طرح تأمین مالی زنجیره‌ای با همین منابع موجود حداقل ۳۰ درصد بیشتر استفاده خواهیم کرد و به جای روش‌هایی که به نقدینگی و تورم دامن بزند با همین منابع موجود کارایی را بیشتر خواهیم کرد.

وزیر صمت ادامه داد: تا آخر امسال اجرای طرح پایلوت را نهایی خواهیم کرد و تا سال آینده هم بخش عمده‌ای از مسائل را در قالب طرح تأمین مالی زنجیره‌ای حل می‌شود.

فهرست