تخصیص بخشی از اعتبارات بسته حمایت از صادرات سال 1400

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. تخصیص بخشی از اعتبارات بسته حمایت از صادرات سال 1400

سازمان توسعه تجارت ایران، شیوه‌نامه تخصیص بخشی از اعتبارات مشوق‌های صادراتی را در چارچوب بسته حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی سال 1400 اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران به نقل از اتاق تهران، پرداخت کمک سود تسهیلات بانکی به صادرکنندگان، پرداخت کمک هزینه حمل هوایی و پرداخت کمک هزینه اجاره غرفه در نمایشگاه‌های بین‌المللی، سه بخشی است که شیوه‌نامه اجرایی آن از سوی سازمان توسعه تجارت تببین و ابلاغ شده است.

بر این اساس، نحوه، شرایط و مستندات قابل ارائه برای دریافت مشوق‌های صادراتی ابلاغی، روی وب‌سایت سازمان توسعه تجارت ایران به نشانی www.tpo.ir بارگذاری شده‌است.

همچنین زمان پذیرش پرونده صادرکنندگان برای بهره‌مندی از مشوق‌های صادراتی اعلامی، در بخش پرداخت کمک هزینه حمل هوایی کالاهای اولویت‌دار صادراتی و نیز پرداخت کمک هزینه اجاره غرفه در نمایشگاه‌های بین‌المللی تا 20 فرودین‌ جاری و زمان پذیرش پرونده‌ها برای برخورداری از پرداخت کمک سود تسهیلات بانکی به صادرکنندگان کالاها و خدمات تا 29 خرداد امسال تعیین شده است.

منابع پیش‌بینی شده در قانون بودجه سال 1400 کل کشور برای حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی، به میزان 7600 میلیارد ریال و بخشی از درآمدهای حاصل از وضع عوارض صادراتی و همچنین 1900 میلیارد ریال از محل درآمدهای حاصل از حقوق ورودی با عنوان «تامین یارانه صادرات کالا با اولویت اقلام کشاورزی» است.

شیوه‌نامه و جداول مربوط به تخصیص اعتبارات مشوق‌های صادراتی سال 1400

فهرست