تدوین سند حمایت از تولید دانش‌بنیان

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. تدوین سند حمایت از تولید دانش‌بنیان

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید از تدوین سند حمایت از تولید دانش‌بنیان خبر داد و گفت: حدود ۷ هزار واحد دانش‌بنیان به مفهوم واقعی داریم که طبق برنامه باید به ۲ برابر افزایش یابد.

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران به نقل از مهر، صدیف بیک زاده اظهار کرد: با توجه به نامگذاری امسال به عنوان سال تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین، وزارت صمت برنامه‌هایی برای افزایش میزان واحدهای دانش‌بنیان با استفاده از سیاست‌های حمایتی دارد.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید افزود: پیش‌بینی شده معاونت امور صنایع و معاونت تجارت و خدمات وزارت صمت، سندی را شامل ابزارهای حمایتی از واحدهای دانش‌بنیان در سطح کشور تدوین کنند. در این سند، همه ابزارهای حمایتی و تشویقی را در قالبی مشخص تدوین خواهیم کرد و تفاهم‌نامه‌هایی هم در این زمینه امضا خواهد شد.

وی ادامه داد: در بازه زمانی اندکی محورها و سیاست‌های تشویقی برای واحدهای دانش‌بنیان از جمله تامین مواد اولیه و فراهم کردن زیرساخت‌ها تدوین می‌شود تا افراد برای انجام فعالیت‌های دانش‌بنیانی، تمایل پیدا کنند و بتوانند تولید دانش‌بنیان را توسعه دهند. ستاد تسهیل و رفع موانع تولید هم مسائل و مشکلات این واحدها را با اولویت بررسی می‌کند.

بیک زاده گفت: در حال حاضر تعداد واحدهای دانش‌بنیان در کشور محدود است و حدود ۷ هزار واحد دانش‌بنیان به مفهوم واقعی داریم و براساس تاکید رهبری، این تعداد باید ۲ برابر شود که وزارتخانه‌های متعددی در این موضوع دخیلند. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با وزارتخانه‌های مختلفی همچون صمت و جهاد کشاورزی در حال همکاری است.

فهرست