ترانزیت مهمترین دلیل صفهای طولانی سوخت در زاهدان است

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. ترانزیت مهمترین دلیل صفهای طولانی سوخت در زاهدان است

زاهدان – ایرنا – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زاهدان گفت: افزایش ترانزیت از استان سیستان و بلوچستان و حمل و نقل داخلی مهمترین دلیل صف های طولانی خودروهای سنگین در 10 روز اخیر برای دریافت گازوئیل در سه جایگاه سوخت زاهدان است.
ترانزیت مهمترین دلیل صفهای طولانی سوخت در زاهدان است
کوروش بالادست یکشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: روزانه 480 هزار لیتر نفتگاز در این سه جایگاه شامل پایانه بار زاهدان، محمدرسول الله(ص) و هامون تحویل می شود.
وی افزود: هر خودروی سنگین به طور متوسط حداکثر 300 لیتر سهمیه دارد که روزانه به هزار و 600 خودرو شامل کامیون، نفت کش و گازکش در این جایگاهها سوخت ارائه می شود.
وی ادامه داد: این جایگاهها به صورت 24 ساعته فعالیت دارند اما مشاهده صف های طولانی و قطعی موقتی در ارائه سوخت به دلیل افزایش تعداد خودروها بیشتر از ظرفیت جایگاههاست.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زاهدان گفت: علاوه بر این سه جایگاه، جایگاه سه راهی زابل به طرف زاهدان و خراسان جنوبی به نام کویر در حال بازسازی است و در صورت اتمام کار بخشی از سوخت خودروهای سنگین قبل از ورود به زاهدان تامین می شود.
بالادست افزود: در کارگروه مبارزه با قاچاق سوخت سیستان و بلوچستان نیز مصوبه ای به تصویب اعضا رسید که بر اساس آن به خودروهای سنگین ترانزیتی افغانستانی در زابل به اندازه کافی سوخت ارائه می شود تا دیگر تا چابهار نیازی به توقف برای تامین سوخت نداشته باشند.
وی تاکید کرد: این مصوبه از اردیبهشت ماه امسال اجرایی می شود.
به گزارش ایرنا منطقه زاهدان یکی از مناطق 37 گانه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران است که با دارا بودن چهار ناحیه زاهدان، زابل، خاش و سراوان بیش از نیمی از مساحت سیستان و بلوچستان را در برگرفته و وظیفه خدمت رسانی به مردم در شمال، مرکز و بخش هایی از جنوب استان را به عهده دارد.
سایر شهرستانهای استان زیر پوشش منطقه چابهار قرار دارد.
رفت و آمد خودروهای سنگین ایرانی و افغانستانی در مسیر چابهار – میلک هیرمند- زرنج افغانستان همه روزه در جریان است و با توجه به توسعه فعالیت بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری چابهار و افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری به 8.5 میلیون تن ایجاب می کند امکانات و زیربناهای لازم برای تسریع در روند ترانزیت تامین شود.

فهرست