تسهیل صدور مجوز در وزارت صمت

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. تسهیل صدور مجوز در وزارت صمت

مدیر کل دفتر امور اقتصادی و سیاست‌های تجاری وزارت صمت از ساده‌سازی فرآیند صدور مجوز خبر داد.

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران به نقل از شاتا، احمد تشکینی در برنامه تیتر امشب 31 فروردین، درباره ساماندهی مجوزها در وزارت صمت گفت: یکی از گام‌های مهمی که در وزارت صمت برداشته شد، بحث ادغام و ساماندهی مجوزها بود که تعداد مجوزها از ۸۰ به حدود ۴۵ مجوز کاهش پیدا کرده است.

تشکینی استعلام‌های دستگاه‌ها را یکی از دلایل زمان‌بر بودن صدور مجوز در وزارت صمت اعلام کرد و افزود: برای صدور مجوزها از سوی وزارت صمت، استعلام برخی دستگاه‌های همکار خارج از وزارتخانه لازم است.

به گفته وی، بر اساس استعلام و نظرسنجی از فعالان اقتصادی در بخش خصوصی، سازمان‌های صمت استانی و سایر حوزه‌های مرتبط با تولید و تجارت، 19 رویه، مقررات و فرآیند مخل صدور مجوز شناسایی شده است.

مدیرکل دفتر امور اقتصادی و سیاست‌های تجاری وزارت صمت گفت: یکی از اقداماتی که در حوزه مانع‌زدایی در وزارت صمت انجام دادیم، ایجاد هیئتی داخل وزارتخانه، مشابه هیئت مقررات‌زدایی است.

وی ادامه داد: بخش‌نامه‌ها و مقرراتی که قابل حذف یا اصلاح بود، شناسایی و بررسی شدند و دستورات لازم درباره ‌آن‌ها، توسط مقام عالی وزارت ابلاغ شد.

به گفته تشکینی، مواردی که در بسته‌های تشویقی مشخص شده، از دیگر اقدامات وزارت صمت در راستای مانع‌زدایی و بهبود فضای کسب و کار بیرونی است.

فهرست