تسهیلات عمده گمرک برای تولیدکنندگان

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. تسهیلات عمده گمرک برای تولیدکنندگان

سرپرست معاونت امور گمرکی گمرک ایران، جزئیات برخی تسهیلات گمرکی ارائه شده به تولیدکنندگان را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران به نقل از گمرک، فرود عسگری، سرپرست معاونت امور گمرکی گمرک ایران گفت: پذیرش ضمانت‌نامه تجمیعی، اجازه تمدید ضمانت نامه‌ها تا تولید محصول نهایی و ایجاد هماهنگی بین گمرکات مرزی و مقصد بارنامه‌ها که عمدتاً کالاهای ورودی از مرزهای غربی کشور به سمت گمرکات مرکز کشور بود، از جمله تسهیلاتی است که در رویه ورود موقت به تولیدکنندگان و صادرکنندگان ارائه می‌شود و از اولویت‌های گمرک است.

وی تاکید کرد: جهت تسهیل در رویه ورود موقت، مدیرکل دفتر صادرات مسائل مرتبط با رویه ورود موقت را در حوزه گمرکات مرزی و مرکزی بررسی می کند تا حداکثر همکاری را در ارتباط با تولید و صادرات کالاهای مورد تقاضای تولیدکنندگان داشته باشیم.

سرپرست معاونت امور گمرکی گفت: در زمینه بحث ترانزیت از گمرکات مرزی نیز مقرر شد بنا به درخواست صاحبان کالا مقصد بارنامه ملاک ترانزیت باشد و انتخاب گمرکی که مدنظر صاحب کالاست، مرز نهایت همکاری را با ترانزیت داشته باشد.

به گفته وی در زمینه تخلیه کالا در گمرکات مرزی، گمرک تلاش دارد تا به خاطر کاهش هزینه‌های تخلیه و بارگیری مجدد و کمک به سرعت و تسریع در زمان ترخیص -که در قیمت تمام شده کالاهای نهایی تاثیرگذار است- این کار در گمرک مقصد انجام شود.

فهرست